Scherp blijven met enkele ecommerce tips

Een deze turbulente tijden kan het helpen om goed scherp te zijn, zeker met je webshop. Klaar ben je natuurlijk nooit, vandaar even een paar korte tips om net weer beter voor de dag te komen je conversiekans te vergroten. In deze post weer een paar tips en ideeen om weer net voor die ‘extra mile’ te gaan. Impression Share Houd je Impression Share in de gaten in het geval je een Google Ads campagne runt. Dit geeft weer hoe effectief jouw campagne werkelijk is. Gebruik widgets Geef je marketing een extra impuls door widgets in te zetten die jouw producten eenvoudig op andere websites te koop aanbied. Deze widgets worden in het algemeen goed geaccepteerd op social network sites, maar ook op andere websites. Het voordeel is dat je hiermee de link popularity verhoogd en het helpt je bereik vergroten om verkeer naar je site te genereren. Betaalmethoden Denk eens over het aanbieden van producten buiten je eigen landsgrenzen. De kans op directe verkoop aan andere geografische markten vereist ook lokale betaalmethoden. Dit is wel een uitdaging, aangezien recentelijk bleek dat in Europa ecommerce bedrijven zich richten op de doelgroep binnen het eigen land. Bankrelatie Het kan zeker geen kwaad om een goede relatie te onderhouden met je bank. In tijden van recessie liggen er op het gebied van ecommerce de nodige kansen, dus ecommerce ondernemingen kunnen voor het uitbreiden van hun business wellicht de financien gebruiken. Ontwikkel een goed online strategie Een goede strategie is om het productaanbod bij vergelijkingswebsites aan te bieden. Amazon.com biedt al de mogelijkheid om op hun site zelf jouw eigen producten te verkopen. (zie blogpost ‘ Amazon verhuurt schapruimte aan de concurrent ‘). Wees dus overal goed zichtbaar met je assortiment. Telefonisch contact Klanten willen geholpen worden en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Biedt dan ook de mogelijkheid aan klanten om hun telefoonnummer achter te laten om teruggebeld te worden (call-me-now button). Zo kan de aankoop via de telefoon begeleid worden. Stimuleer herhalingsaankopen Help de klant door in te spelen op de bestelhistorie. Biedt voordelen aan op basis van het aankopen die ze met een zekere regelmaat doen. Verkoop direct de maandelijkse aanschaf van lenzenvloeistof voor de komende 6 maanden. Analyseer website bezoek Uiteraard doen we dat allemaal al met een webstatistiekenpakket. Maar wat is het gedrag van iedere individuele bezoeker in bepaalde pagina’s? Dergelijk in-page web analytics kan landingspagina’s en bestelformulieren helpen optimaliseren. Het helpt ook bij overall usability onderzoek en kan het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen. ClickTale is een voorbeeld van in-page web analytics software. Geef aandacht aan betrouwbaarheid Plaats op strategische punten awards, keurmerken, garanties en klantrecensies om de voorgenomen aankoop te stimuleren. Mensen kopen immers alleen op die websites die te vertrouwen zijn.

Lees het hele bericht:
Scherp blijven met enkele ecommerce tips

Leave a Comment