Bereid je webshop voor op de opgroeiende generatie internetjongeren

74% van de jongeren (onder de 18 jaar) zoekt op het internet naar prijzen van goederen. Dat blijkt uit een interessant onderzoek van Oivo . De cijfers zijn op het eerste zicht interessant voor websites die zich op jongeren richten. Maar wat nog meer interessant is, is dat je met deze aantallen een idee krijgt van het ongelooflijk grote potentieel dat open ligt voor ecommerce en commerciële websites. Dat betekent namelijk dat drie op de vier klanten die je in je winkel krijgt, ook bereid zijn om in de online wereld een product te kopen (en dat waarschijnlijk ook geregeld doen). Of op zijn minst eerst informatie zoeken op het internet. Dit is geen goed nieuws voor de gemiddelde webwinkelier. Hij/zij heeft vaak een eenvoudige website, zonder dat daarover nagedacht is. Om nog niet te spreken van de categorie zonder website. Beide categorieën komen te laat en zullen huidige en nieuwe klanten mislopen, en zichzelf frustreren aan dat ‘online medium dat alles kapot maakt’. Wel goed nieuws is dit voor de ondernemers die volop geloven in online, en vooral: hierin willen en durven investeren. Die stap voor stap een online groeiproces doormaken met hun webshop, en hiermee een waardevolle aanvulling aan hun bestaande onderneming koppelen. Zij zullen dubbel profiteren van het achterlopen van hun collega’s: én bij hun huidige klanten, én bij de toekomstige generaties, voor wie internet een deel van hun leven is geworden. Nog niet overtuigd? Hier zie je enkele gegevens bij de groep -18 jarigen die binnen enkele jaren volwaardige consumenten zijn: -2 op 5 jongeren van 10-17jaar hebben al een site zoals eBay of Hebbes bezocht -30% van de oudere jongeren koopt effectief al op internet -43% rekenen commerciële sites bij hun favorieten Ecommerce nieuws en tips uit de blog ‘ecommerce ondernemer’.

Lees het hele bericht op ecommerceondernemer.blogspot.com:
Bereid je webshop voor op de opgroeiende generatie internetjongeren

Leave a Comment