Interview: Patrick Kerssemakers – CEO van Fonq.nl

“Mijn passie is het opzetten van nieuwe bedrijven en met 60 webwinkels ben ik daar behoorlijk in geslaagd. We gaan nog veel verder dus ik blijf alleen maar doen wat ik leuk vind.” – Patrick Kerssemakers Via: Pytch.nl Patrick Kerssemakers begon 6 jaar geleden met Voeljegezond.nl . Deze webshop was de basis van een e-commercebedrijf met tal van shops onder de overkoepelende naam Fonq , gevestigd in Utrecht. Fonq is een eigentijds webwarenhuis op het gebied van huis, tuin, wonen, koken, design en cadeau. Vanuit het merk Fonq zijn er meer dan 60 webwinkels , waarbij alles in eigen beheer is a tot z. Fonq hanteert een multiple webshop strategie, zo zijn er bijv. de volgende shops: Bodum by Fonq , Jamie Oliver , Klokwinkel , Barbequespeciaalzaak etc. Fonq zet diverse marketingdisciplines in zoals SEO, SEA, affiliate marketing, e-mailmarketing, vergelijkingssites etc. om de shops goed te laten renderen met een goed afgestemd business proces (wat volledig in eigen hand is). User experience is leidend om zo de klant vanaf bestelling op de website tot het afleveren van het product een dusdanige goede ervaring te geven zodat deze vaker terug zal komen. Patrick is gaan ondernemen om de volgende redenen: De wil om bedrijven om te zetten Zelf kiezen met wie je werkt Samen met anderen een mooi bedrijf bouwen Op dit moment gaan er gemiddeld twee nieuwe webwinkels per week open. De schatting is dat er dit jaar 250.000 pakketten verzonden zullen worden. Patrick haalt inspiratie uit concurrenten, complimenten en klachten van klanten en verbetert op deze manier zichzelf en Fonq. Tips voor startende ondernemers: Goed businessmodel Voldoende middelen om het even vol te houden Cashflow positief is veel belangrijker dan winst

Lees het hele bericht op justecommerce.nl:
Interview: Patrick Kerssemakers – CEO van Fonq.nl

Leave a Comment