Advertenties weergeven die naar alle waarschijnlijkheid vaker conversies genereren

We zijn verheugd dat we de lancering van een nieuwe advertentieroulatie-instelling in AdWords kunnen aankondigen waarmee u het genereren van conversies kunt optimaliseren. Voorheen beschikte u over twee opties: Optimaliseren voor klikken: advertenties die naar verwachting meer klikken zullen genereren, worden vaker weergegeven. Rouleren: advertenties worden gelijkmatiger weergegeven. Nu kunt u als derde optie ervoor kiezen dat advertenties die naar verwachting meer conversies zullen genereren, vaker worden weergegeven. We hebben u altijd aangemoedigd meerdere advertenties in elke advertentiegroep te testen en hebben u daarbij geholpen door de advertenties met de hoogste klikfrequenties vaker weer te geven. Sommigen van u hebben ons echter meegedeeld dat de advertentie met de hoogste klikfrequentie niet altijd de advertentie met de hoogste conversieratio is en dat u daarom liever voor conversies dan voor klikken wilt optimaliseren. Vanaf vandaag bieden we u die mogelijkheid. Voor de nieuwe instelling moet u Conversies bijhouden in uw account hebben ingeschakeld, omdat wij gegevens van dat hulpprogramma gebruiken om te bepalen welke advertentie de meeste kans biedt op het genereren van conversies. Als we niet voldoende gegevens tot onze beschikking hebben om een beslissing te kunnen nemen, geven we de advertentie weer die het meest waarschijnlijk klikken zal ontvangen. Als u Conversies bijhouden gebruikt, is de optie Optimaliseren voor conversies beschikbaar onder Advertentieweergave: advertentieroulatie, frequency caps op het tabblad Instellingen van elke campagne. Nadat u de optie heeft ingeschakeld, is deze van toepassing op alle advertenties die op Google en op partnersites in het zoeknetwerk en Display Netwerk worden weergegeven. Door een andere manier te bieden waarop de best presterende advertentie wordt bepaald, hopen we dat u nu gemakkelijker met uw advertenties kunt experimenteren en kunt achterhalen welke advertenties het meeste succes hebben in het bereiken van uw advertentiedoelen. Ga voor meer informatie over advertentieroulatie-instellingen naar ons Helpcentrum . Gepost door Kenny, Inside AdWords Team

Lees het hele bericht:
Advertenties weergeven die naar alle waarschijnlijkheid vaker conversies genereren

Leave a Comment