Miss Lipgloss en De Nieuwe Zaak starten beauty webwinkel

Cynthia Schultz, beter bekend online make-up blogger “Miss Lipgloss”, gaat naast het via Social Media reviewen van make-up een webwinkel openen. Hierin kunnen de gedemonstreerde producten worden aangeschaft. De vorig jaar opgerichte Retail tak van eCommerce specialist De Nieuwe Zaak zal het ontwerp, de bouw en exploitatie op zich nemen.

Met vaak meer dan 20.000 unieke bezoekers per dag is Misslipgloss.nl veruit het populairste ‘beauty blog’ van Nederland. De 20 jaar jonge Cynthia Schultz heeft haar blog van de grond opgebouwd. “Het begon een paar jaar geleden met wat filmpjes op YouTube en een handjevol kijkers, vandaag de dag ben ik full-time bezig met het uitproberen van producten, deze te reviewen in tekst en beeld en hierover te communiceren met de lezeressen van mijn blog. Producten verkopen is een logische volgende stap, maar het moeten wél producten zijn waar ik achter sta!”

Volgens Cynthia Schultz is De Nieuwe Zaak Retail de perfecte partner om een webwinkel mee op te zetten; “Ze hebben bewezen ervaring in het ontwerpen, bouwen en verbeteren van webwinkels, ondersteund door krachtige online marketing campagnes. Zaken waar ik wel een mening over heb maar me verder niet druk over wil maken. Ik wil me focussen op mijn lezerspubliek en de producten”.

Johan Keurentjes, directeur van De Nieuwe Zaak Retail, ziet het helemaal zitten; “Er was direct een klik en de rolverdeling werd al snel duidelijk. Cynthia weet ondanks haar relatief jonge leeftijd ontzettend goed wat ze wil. In deze combinatie is zij een betrouwbaar boegbeeld en adviseur voor haar volgers, wij zijn de ervaren online marketeers en bouwer van succesvolle webwinkels. Bovendien is Cynthia een leuke meid en past ze prima bij de cultuur van De Nieuwe Zaak. Het is fantastisch om met een van de meest succesvolle bloggers van Nederland te kunnen samenwerken”

De webshop zal medio 2011 live gaan.

11 thoughts on “Miss Lipgloss en De Nieuwe Zaak starten beauty webwinkel

  1. Oh wat súper zeg, kan niet wachten tot ik al die fabulous make up uit je filmpjes kan bestellen!!

  2. Leuk!
    Het idee is al wel eerder geweest bij beautybloggers en dus niet compleet orgineel maar misschien veranderd mijn mening als we de producten en prijzen zien.
    Ben benieuwd of het echt nieuwe producten zijn en bijvoorbeeld niet de standaard pallete’s 🙂
    Tevens is ze volgens mij niet ‘veruit het populairste’.
    o.a. niet via bloglovin en volgens mij heeft ze niet het hoogste bezoekersaantal.
    Voor de rest ben ik blij voor haar hoor! Bedoel dit ook niet negatief tegenover Cynthia, meer tegen over de persoon die dit heeft geschreven.

  3. Haha, het moest er eens van komen! volgens mij ben je in goede handen met de ‘experts in webwinkels’ 🙂 heeeel veeel succes!

  4. @Alana, de redactie heeft het even gechecked maar MissLipgloss.nl is wel degelijk de populairste beauty blogger met eigen blog van Nederland. We hebben haar Analytics cijfers in mogen zien en die liegen er niet om.

    – De Redactie

  5. YEAHH dit vind ik zooo onwijs leuk. Ik verheug me er al helemaal op, serieus!!! Gefeliciteerd Cynthia.
    Nieuwe kleur in je haar, een webshop, helemaal geweldig allemaal 😀

  6. wooow!
    dit is recent.. Cynthia heeft vandaag pas haar haren geverft!

    you goo girl!

    echt gaaf!

    kan niet wachten om iets te gaan bestellen:D

  7. @ Frank van der Bosboom (briljante schuilnaam, gelukkig heb ik je IP)

    Voor de duidelijkheid: ik ken de Cijfers, bekijk MissLipgloss.nl maar even op Alexa, rankt veel hoger. Bovendien is Alexa verre van precies. Ik ken de daadwerkelijke cijfers, die 30k van jou is echt niets, MissLipgloss pakt 60k per dag, alleen hebben wij het over de 20k ‘unique’ per dag, Analytics geijkt. We wilden bescheiden blijven.

    Ik lach me als 32 jarige ecommerce professional echt rot om alle jaloerse reacties op het nieuws dat MissLipgloss een webwinkel gaat runnen. Ik zou willen dat ik op mn 20e al zo ontzettend goed bezig was geweest.

    MissLipgloss: You GO girl, ik hoop nog veel nieuws over je te kunnen posten op eCommerce Headlines.

    – De Redactie

Leave a Reply