Online consumentenbestedingen stijgen naar € 8,2 miljard

Nog steeds double digit groeicijfers voor online shopping In 2010 zijn de online consumentenbestedingen toegenomen met 11% naar ruim € 8,2 miljard. Vooral de online bestedingen aan producten zijn sterk toegenomen in het afgelopen half jaar (+16%). Consumenten hebben vaker bestellingen geplaatst, maar zijn minder uit gaan geven per bestelling. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2010-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met GfK Retail & Technology in opdracht van belangenvereniging Thuiswinkel.org. Het aantal bestellingen is in 2010 de belangrijkste driver van de online thuiswinkelmarkt. Het gemiddeld aantal bestellingen per online shopper neemt nog steeds toe met 20% naar 7,4 bestellingen per persoon. Daarnaast zorgt het nog steeds toenemende aantal online kopers voor groei in de online consumentenbestedingen. In 2010 zijn er 600.000 consumenten geweest, die voor het eerst een online bestelling hebben geplaatst.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Online consumentenbestedingen stijgen naar € 8,2 miljard

Leave a Comment