Google Analytics: Startershandleiding voor aangepaste rapporten

Uw aangepaste rapporten ontwerpen Voordat u uw eigen aangepaste rapport maakt, moet u rekening houden met enkele richtlijnen. Ten eerste is het belangrijk om een algemeen idee te hebben van hoe de gegevens in uw rapporten zouden moeten worden weergegeven. In wat voor soort dimensies wilt u de statistieken ordenen? Wilt u dat uw rapporten alleen statistieken bevatten? Zodra u een algemeen overzicht heeft opgezet, kunt u de verschillende dimensies en statistieken uitproberen. Vervolgens maakt u een testrapport om te bekijken hoe het rapport eruitziet wanneer dit is voltooid. Uw aangepaste rapport maken: De basisprincipes Naar de pagina ‘Nieuw aangepast rapport maken’ gaan en uw rapporten een naam geven: 1. Meld u aan bij uw Google Analytics-account. 2. Selecteer het account waarin u een aangepast rapport wilt maken. 3. Klik op ‘Rapporten weergeven’ bij een willekeurig profiel. Het maakt niet uit welk profiel u selecteert. U kunt uw aangepaste rapporten vanuit elk willekeurig profiel binnen uw account openen. 4. Selecteer ‘Aangepaste rapporten’ in de navigatiebalk aan de linkerkant. 5. Op de pagina Overzicht van aangepaste rapporten klikt u op ‘Nieuw aangepast rapport maken’. 6. Geef het rapport een naam. We raden u aan een eenvoudige maar duidelijke titel te geven aan uw aangepaste rapport, zodat u het snel uit een lijst kunt kiezen. Dimensies Dimensies zijn de categorieën waaronder de gegevens in uw rapport vallen. U kunt maximaal vijf dimensies selecteren – een voor het hoofdniveau van uw tabel en maximaal vier dimensies voor subniveaus. 1. Meld u aan bij uw Google Analytics-account. 2. Selecteer het account waarin u een aangepast rapport wilt maken. 3. Klik op ‘Rapporten weergeven’. 4. Selecteer ‘Aangepaste rapporten’ in de navigatiebalk aan de linkerkant. 5. Op de pagina ‘Overzicht van aangepaste rapporten’ klikt u op ‘Nieuw aangepast rapport maken’. 6. Geef het rapport een naam. We raden u aan een eenvoudige maar duidelijke titel te geven aan uw aangepaste rapport, zodat u het snel uit een lijst kunt kiezen. Statistische gegevens Voordat u een aangepast rapport maakt, kunt u eerst dit overzicht controleren om te zien welke combinaties van dimensies en statistieken zijn toegestaan. 1. Selecteer een statistiekcategorie: Sitegebruik, Inhoud, Doelen, E-commerce of Advertenties. 2. Sleep elke statistiek en zet deze neer in het veld met blauwe stippen met de naam ‘statistiek’. Om deze selectie ongedaan te maken, klikt u eenvoudig op de ‘X’ op de statistiekknop. 3. U kunt een nieuw tabblad maken zodra u klaar bent met het organiseren van uw dimensies en statistieken. Als u bijvoorbeeld de gegevens wilt scheiden op plaats, kunt u nieuwe tabbladen maken en ze de namen ‘Parijs’, ‘Tokio’ enzovoort geven. De dimensies die u voor uw eerste tabblad heeft geselecteerd, behouden dezelfde structuur op alle tabbladen. Hoewel u slechts vijf tabbladen per rapport kunt maken, kunt u aan elk tabblad andere statistieken toevoegen. Dit houdt in dat u doorlopende kolommen kunt hebben met verschillende statistieken voor één rapport. 4. Zodra u klaar bent, klikt u op Rapport maken. Uw rapporten weergeven Zodra u het maken van uw aangepaste rapport heeft voltooid, worden er onmiddellijk gegevens geregistreerd. De grafiek geeft standaard de voortgang aan van het eerste statistische gegeven dat u voor het tabblad heeft geselecteerd in uw aangepaste rapport. Als u andere statistieken wilt weergeven, of ze met elkaar wilt vergelijken, gaat u als volgt te werk: 1. Klik op de vervolgkeuzelijst van de statistiek via de functie ‘Grafiek per’ boven aan uw rapport. 2. Selecteer de statistiek of statistieken die u in een grafiek wilt weergeven. Voor een volledige uitleg over wat ‘Eén statistiek’, ‘Twee statistieken vergelijken’ en ‘Vergelijken met site’ betekent, gaat u naar Hoe kan ik verschillende statistieken of perioden vergelijken voor één rapport? Als u uw rapport wilt bewerken na het opslaan ervan, kunt u altijd klikken op ‘Dit rapport bewerken’ in het rapport zelf. U kunt ook teruggaan naar de pagina Overzicht en op ‘Bewerken’ klikken van de lijst met opgeslagen rapporten. Hoe verzend ik rapporten per e-mail? Er zijn verschillende weergave-opties beschikbaar wanneer u per e-mail een rapport verzendt. Ga als volgt te werk om een rapport per e-mail te verzenden: Een rapport onmiddellijk verzenden: 1. Klik op E-mail onder de titel van het rapport dat u wilt verzenden. 2. Wanneer het scherm E-mail instellen wordt weergegeven, gaat u naar het tabblad Nu verzenden. 3. Geef een lijst met geadresseerden op in het veld Aan. 4. Geef een indeling op voor de e-mail (XML, PDF, CSV of TSV). 5. Geef een onderwerp en beschrijving op. 6. Klik op Verzenden. Een rapport e-mailen volgens een planning: 1. Klik op E-mail onder de titel van het rapport dat u wilt verzenden. 2. Wanneer het scherm E-mail instellen wordt weergegeven, gaat u naar het tabblad Plannen. 3. Geef een lijst met geadresseerden op in het veld Aan. 4. Geef een indeling op voor de e-mail (XML, PDF, CSV of TSV). 5. Geef een onderwerp en beschrijving op. 6. Selecteer een planning in de vervolgkeuzelijst: 7. Klik op Plannen. Een rapport toevoegen aan een bestaande geplande e-mail: 1. Klik op E-mail onder de titel van het rapport dat u wilt verzenden. 2. Wanneer het scherm E-mail instellen wordt weergegeven, gaat u naar het tabblad Toevoegen aan bestaande. 3. Selecteer de e-mail waaraan u het rapport wilt toevoegen. 4. Klik op Rapport toevoegen. Gepost door Eronne, Inside Adwords Team

Lees het hele bericht:
Google Analytics: Startershandleiding voor aangepaste rapporten

Leave a Comment