Merendeel meldingen bij Fraudehelpdesk afkomstig van online

De Landelijke Fraudehelpdesk te Apeldoorn heeft sinds haar start op 26 februari 2011 meer dan 1.200 incidenten geregistreerd, dat meldt een persbericht van de helpdesk. Hieronder waren 164 gevallen van fraude. Het overgrote deel van deze fraudegevallen is afkomstig van webwinkels respectievelijk marktplaatsfraude (144 melders, wel betaald, geen levering, circa € 65.000,–, gemiddeld schadebedrag € 451,–). Andere fraudegevallen lagen op het gebied van voorschotfraude (10 melders, relatiefraude, erfenisfraude, loterijfraude, circa € 256.000,–, gemiddeld schadebedrag € 25.600,– ), identiteitsfraude (3 melders, circa € 40.000) en beleggingsfraude (7 melders, circa € 615.000,–, gemiddeld schadebedrag € 87.850,–). Samenwerking Marktplaats Voor (online) marktplaatsfraude bestond reeds een speciaal meldpunt van de politie, in samenwerking met de online handelssite Marktplaats. De Fraudehelpdesk werkt samen met dit meldpunt. Fraudehelpdesk moet praktische hulp bieden Bij de Fraudehelpdesk kunnen burgers en kleine ondernemers met vragen en/of meldingen over alle vormen van fraude terecht.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Merendeel meldingen bij Fraudehelpdesk afkomstig van online

Leave a Comment