PostNL zet vol in op e-commerce

PostNL, het postbedrijf dat naar verwachting eind mei van TNT wordt afgesplitst, ziet e-commerce de komende jaren als de kern van haar groeistrategie. Dat bleek uit presentaties eerder deze week van het nieuwe bedrijf voor analisten. De bezorging van producten die via internet worden aangeschaft kan volgens PostNL, samen met de groeiende internationale activiteiten, de aanhoudende daling van het aantal normale poststukken compenseren. Door de koerswijziging moet het ondanks de krimp van de Nederlandse postmarkt toch mogelijk zijn een kleine omzetgroei te realiseren bij PostNL in 2015. Dit jaar komt de omzet van het postbedrijf waarschijnlijk uit op hetzelfde niveau als in 2010. Webwinkels De markt voor kleine pakketten groeit in Nederland dankzij de opkomst van internetwinkels volgens PostNL van 1,1 miljard euro in 2010 tot 1,3 miljard euro in 2015. In 2010 had TNT Post op die markt een aandeel van 39 procent. PostNL denkt dat aandeel te kunnen laten groeien door goede service.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
PostNL zet vol in op e-commerce

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *