Tablet bezitter koopt meer online dan smartphone bezitter

Consumenten doen sneller een online aankoop via een tablet, zoals de iPad, dan via een smartphone. Dat blijkt uit een onderzoek van de E-Tailing Group Inc. Bovendien wordt de shop ervaring op de tablet hoger gewaardeerd. Van de 996 consumenten die meededen aan het online onderzoek, gaf 68% van de tablet bezitters aan deze te gebruiken voor het doen van online aankopen, tegenover 48% van de smartphone bezitters. Van deze 68% tablet bezitters, heeft 25% meer dan 6 aankopen gemaakt in de laatste 6 maanden versus 16% van de smartphone gebruikers. Aantrekkelijkheid en gemak Consumenten doen mogelijk meer aankopen via hun tablet dan hun smartphone omdat de shopervaring “visueel aantrekkelijker en meer gemak” biedt, aldus Lauren Freedman, e-Tailing president. In het onderzoek geeft 88% van de respondenten met een tablet aan hun shopervaring redelijk tot zeer bevredigend te vinden, in vergelijking met 73% van de smartphone bezitters. Ook zijn er verschillen in het soort aankopen; hoewel zowel via de tablet als de smartphone voornamelijk boeken en tijdschriften worden aangeschaft, wordt dit op de tablet gevolgd door kleding en accessoires terwijl via een smartphone naast boeken en tijdschriften voornamelijk tickets worden aangeschaft.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Tablet bezitter koopt meer online dan smartphone bezitter

Leave a Comment