Meer klachten over webwinkels

De Consumentenautoriteit heeft in het eerste halfjaar meer meldingen binnengekregen over problemen met online aankopen bij onbetrouwbare websites. Het aantal klachten over sms-diensten nam af. De meldingen gaan vooral over webwinkels die niet (tijdig) leveren, niet reageren op klachten of geen geld teruggeven als consumenten binnen de wettelijke bedenktijd het product hebben teruggestuurd. Onlangs zijn twee w ebsites uit de lucht gehaald omdat er via het meldpunt ConsuWijzer klachten over waren binnengekomen. De webwinkels leverden niet en reageerden niet op klachten van consumenten. Door de interventie heeft de Consumentenautoriteit verdere consumentenschade kunnen voorkomen. Bij de consumentenautoriteit komen inmiddels evenveel klachten binnen over gewone winkels en webshops. Sms-diensten Het afgelopen half jaar kreeg de organisatie per maand gemiddeld 180 meldingen over sms-diensten.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Meer klachten over webwinkels

Leave a Comment