Webwinkels blijven crisis trotseren: 10% meer omzet

Geheel tegen de economische ontwikkelingen in is de online thuiswinkelbranche de eerste helft van 2011 wederom gegroeid. De omzet van webwinkels is gestegen naar 4,25 miljard euro. Dat is 10 procent meer dan de eerste 6 maanden van 2010. Dagelijks meer dan 200.000 bestellingen Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2011-1, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen dat Blauw Research in samenwerking met GfK Retail & Technology uitvoert in opdracht van Thuiswinkel.org. De groei van het aantal online bestellingen is zoals in voorgaande perioden de belangrijkste drijfveer achter de omzetgroei. Consumenten deden in het eerste half jaar van 2011 zo’n 36,5 miljoen bestellingen. Dat is 13 procent meer dan de zelfde periode in 2010. Momenteel worden er dagelijks meer dan 200.000 bestellingen gedaan. Het aantal consumenten dat de afgelopen 6 maanden online een aankopen deed, is stabiel gebleven op 8 miljoen.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Webwinkels blijven crisis trotseren: 10% meer omzet

Leave a Comment