Laat meer klanten uw bedrijf bellen: nieuwe statistieken en methoden

Mobiele advertenties bieden bedrijven een geheel nieuwe mogelijkheid om telefonische leads te genereren voor hun salesteams en callcenters. Hiermee beschikken onze adverteerders over een extra bron voor relevante leads. Sinds we de click-to-call-functie meer dan een jaar geleden bij adverteerders hebben geïntroduceerd, hebben al meer dan een half miljoen klanten wereldwijd campagnes uitgevoerd met telefoonextensies. Twee veelgebruikte manieren om mobiele klanten uw bedrijf te laten bellen, zijn uw telefoonnummer vermelden in een click-to-call-advertentie of uw telefoonnummer weergeven op uw website. U kunt het aantal telefoongesprekken dat u via een click-to-call-advertentie ontvangt, eenvoudig bijhouden in uw campagnerapporten , maar het is vaak moeilijker de telefoongesprekken bij te houden die u ontvangt nadat consumenten op het telefoonnummer op uw website hebben geklikt. Vandaag introduceren we een nieuwe statistiek voor het bijhouden van conversies waarmee adverteerders en bureaus dit nu kunnen doen: het is vanaf nu in alle AdWords-accounts mogelijk telefoongesprekken bij te houden die zijn gegenereerd via mobiele pagina’s. Een bestemmingspagina van Direct TV met prominente belknoppen van bètapartner Red Ventures U kunt klikken op uw telefoonnummer of belknop nu laten toeschrijven aan de campagne, advertentiegroep, advertentie of het zoekwoord in AdWords waarmee de lead is gegenereerd. Aangezien dit een nieuwe rapportagestatistiek is, worden de CPC’s niet verhoogd of gewijzigd. We hopen dat deze nieuwe statistiek adverteerders en bureaus nieuwe en gedetailleerde inzichten biedt in de waarde en het rendement van hun mobiele advertenties. Red Ventures , een klantenacquisitiebureau in Charlotte (North Carolina, VS), was als bètapartner betrokken bij het testen van deze nieuwe conversiestatistiek. Naast hun eigen trackingplatform werkten ze met deze nieuwe statistiek om het gebruik van click-to-call-nummers op hun mobiele websites bij te houden voor verschillende partners. John Sutton, vice-president Online marketing bij Red Ventures: ‘Nu kunnen alle adverteerders volledig inzicht krijgen in de telefoongesprekken die zijn gegenereerd met hun AdWords-budget voor mobiele apparaten, gewoon in de AdWords-interface en tot op heel gedetailleerd niveau.’ Bovendien ziet John dit als een extra voordeel voor AdWords-adverteerders die ‘niet over de mogelijkheid beschikken om unieke zoekwoorden of telefoonnummers op advertentieniveau op hun mobiele websites in te stellen’. Met deze nieuwe statistiek kunnen alle adverteerders bestaande AdWords-opties gebruiken om hun campagnes te optimaliseren voor telefoongesprekken. Volgens John Sutton van Red Ventures ‘opent dit deuren naar AdWords-functies die gebaseerd zijn op conversiestatistieken, zoals Verbeterde CPA en doel-CPA-biedingen’. U kunt deze nieuwe statistiek gaan gebruiken door een codefragment op uw bestemmingspagina’s te installeren. Als u dit doet, kunt u telefoonoproepen selecteren als conversiestatistiek die u op uw bestemmingspagina wilt bijhouden. Daarna kunt u op telefoongesprekken gerichte campagnes koppelen aan hulpprogramma’s zoals Conversion Optimizer en vervolgens bieden door een doel-CPA in te stellen voor telefoonoproepen. Uiteindelijk kunt u de advertentieweergave automatiseren om deze te optimaliseren voor telefoongesprekken. Als het genereren van telefonische leads een belangrijk onderdeel van uw mobiele advertentiestrategie is en u een telefoonnummer of een knop ‘Bel nu!’ op uw site heeft gezet, kunt u deze telefoongesprekken nu bijhouden met dit nieuwe conversietype. Bovendien kunt u hierbij gebruikmaken van een uitgebreide reeks AdWords-hulpprogramma’s waarmee u uw prestaties kunt optimaliseren. Lees ons Helpcentrum-artikel voor meer informatie over hoe u dit kunt instellen. Blog post door Surojit Chatterjee, Product Manager, Mobile Ads Gepost door Eronne, Inside Adwords Team

Lees het hele bericht:
Laat meer klanten uw bedrijf bellen: nieuwe statistieken en methoden

Leave a Comment