Weg met al die keurmerken voor webwinkels

– Column Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org – Beter is meer. Dat geldt echter niet voor webshopkeurmerken. De wildgroei aan keurmerken veroorzaakt verwarring bij de online consument. Niets tegen Marktplaats.nl hoor. Maar niet geheel ontoevallig stuitte ik daar eerder deze week op een advertentie van een webshopkeurmerk. Voor slechts 9,95 euro per maand en na ‘certificering’ ontvangt de webwinkelier een officieel Thuiswinkel Certificaat. Gelijkenis Als directeur van Thuiswinkel.org viel me meteen de naamsgelijkenis op met het Certificaat Thuiswinkel Waarborg, dat onze leden voeren. Hamvraag is natuurlijk of de online consument al shoppend het onderscheid weet te maken tussen het ene en het andere keurmerk. Ik denk van niet. Van de tientallen webwinkelkeurmerken die Nederland rijk is geworden de afgelopen jaren, lijken vele namen op elkaar.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Weg met al die keurmerken voor webwinkels

Leave a Comment