Webwinkels verwerken steeds meer retourzendingen

Op iedere vijftien verzonden stukken, ziet fulfillmentspecialist Docdata er één retour komen. Steeds meer webwinkels, vooral in de Fashion-branche, bieden retourzendingen als gratis dienst aan hun klanten. Dat zorgt voor een toenemende vraag naar specialistische logistiek. “Die optie zie je inderdaad steeds vaker bij webwinkels, gratis retourzendingen. De goede en efficiëntie afhandeling van die retouren wordt daarom steeds belangrijker”, aldus Jack Heijkans, managing director van Docdata fulfilment en Docdata commerce. Tot 40% retourzendingen Bij online shops zonder fysieke winkels kan de hoeveelheid retourzendingen oplopen tot veertig procent. Bij modezaken met een bakstenen winkel ergens tussen de tien en vijftien procent. Over de volle breedte van de online e-commercemarkt ziet Heijkans tussen de zes à zeven procent van de verzonden artikelen terugkomen.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Webwinkels verwerken steeds meer retourzendingen

Leave a Comment