Meer duidelijkheid en controle met verbeteringen in targeting op locatie

Toen we in maart 2011 geavanceerde targeting op locatie introduceerden, zetten we de eerste stap om u meer controle te geven over hoe u uw advertenties geografisch target. Op basis van feedback van adverteerders implementeren we vier aanvullende verbeteringen waarmee de opties voor targeting op locatie duidelijker en nog krachtiger worden. Hier volgt een overzicht van de wijzigingen. Targeting op locatie is nu gemakkelijker te begrijpen. Ten eerste hebben we de opties in andere bewoordingen uitgedrukt om ze duidelijker te maken. De optie voor geavanceerde targeting op locatie zag er als volgt uit (Engelstalig voorbeeld): Nu introduceren we het volgende:   Meer controle over targeting op locatie in het Display Netwerk. Voorheen was de geschatte fysieke locatie van de gebruiker het enige signaal voor targeting op locatie dat werd toegepast op advertenties in het Google Display Netwerk. Nu kunnen de locatie die uit inhoud op de pagina wordt gehaald, en de geschatte fysieke locatie worden gebruikt, waardoor geavanceerde targeting op locatie voor het eerst kan worden toegepast voor het Display Netwerk. De standaardinstelling is om advertenties weer te geven aan gebruikers die ‘zich bevinden in’ of ‘pagina’s weergeven over’ uw targetlocatie, maar u kunt de optie op elk gewenst moment bewerken. Stel dat een klant in Amsterdam een reis naar Hawaï plant en websites bekijkt over leuke dingen die op Hawaï te doen zijn. Een organisator van rondleidingen langs koffieplantages op Hawaï wil graag advertenties over zijn aanbiedingen weergeven aan een dergelijke gebruiker. Een luchtvaartmaatschappij wil ook graag advertenties voor vluchten laten zien aan deze gebruiker. Met de nieuwe targetingverbeteringen beschikken de organisator van rondleidingen en de luchtvaartmaatschappij over dergelijke mogelijkheden, omdat een advertentie die is getarget op Hawaï voor een rondleiding langs koffieplantages en een advertentie die is getarget op Amsterdam voor vluchten vanuit Amsterdam, nu beide kunnen worden weergegeven op dezelfde pagina. Er zijn verschillende situaties waarin we de locatie niet gebruiken om een advertentie te targeten. Een gebruiker die leest over nieuws in Hawaï, is mogelijk niet geïnteresseerd in ‘Hawaï rondleidingen’. Daarom houden we momenteel alleen rekening met het locatiesignaal van een beperkte set pagina’s wanneer we van mening zijn dat dit nuttig kan zijn. U krijgt meer informatie over de sites waarop uw advertenties worden weergegeven in het plaatsingsrapport  en over de locaties in het geografische rapport . Alle campagnes die het Display Netwerk targeten, worden automatisch aangemeld voor de standaardoptie, waarmee gebruikers worden getarget die zich bevinden in, op zoek zijn naar of pagina’s weergeven over uw targetlocatie. Dit kan leiden tot een kleine toename in uw campagneverkeer wanneer gebruikers pagina’s over uw targetlocatie weergeven. Als u dit verkeer wilt uitsluiten, kunt u ‘Gebruikers op mijn targetlocatie’ in de geavanceerde locatieopties kiezen. Advertenties weergeven aan gebruikers op een fysieke locatie, zonder enige uitzondering. Als u eerder ‘Targeten via fysieke locatie’ selecteerde, werd uw advertentie weergegeven aan gebruikers op uw targetlocatie, op voorwaarde dat ze niet op zoek waren naar inhoud gerelateerd aan een andere locatie. Wanneer u nu ‘Gebruikers op mijn targetlocatie’ selecteert, wordt uw advertentie weergegeven aan gebruikers op uw targetlocatie, zonder enige uitzondering. Stel dat u een luchtvaartmaatschappij heeft die targeting op fysieke locatie gebruikt om klanten in Amsterdam te targeten die naar Hawaï willen vliegen. U heeft het zoekwoord ‘vluchten naar hawaï’ opgenomen in uw advertentiegroep. Voorheen werd uw advertentie niet weergegeven aan potentiële klanten in Amsterdam die zochten naar ‘vluchten naar hawaï’, omdat de zoekterm aangaf dat ze waren geïnteresseerd in Hawaï. Met de nieuwe instelling ‘Gebruikers op mijn targetlocatie’ kan de luchtvaartmaatschappij nu klanten in Amsterdam bereiken die zoeken naar ‘vluchten naar hawaï’. Vertoningen in uitgesloten gebieden zijn gemakkelijker te voorkomen. We hebben ook de geavanceerde uitsluitingsmethoden voor locaties gewijzigd. Eerder was de minder beperkende optie ‘Alleen uitsluiten op basis van fysieke locatie’ de standaardoptie. Op basis van feedback van adverteerders hebben we de uitsluitingsopties in andere bewoordingen uitgedrukt en de meer beperkende optie ‘Gebruikers die zich bevinden in, op zoek zijn naar of pagina’s weergeven over mijn uitgesloten locatie’ ingesteld als de standaardoptie. Zo kunt u voorkomen dat u vertoningen genereert voor uitgesloten gebieden, ongeacht of uw klanten zich bevinden in of zijn geïnteresseerd in die gebieden. Dit zag er eerder als volgt uit (Engelstalig Voorbeeld): Nu introduceren we het volgende: Als u bijvoorbeeld Rotterdam nu standaard uitsluit, betekent dit dat uw advertentie niet wordt weergegeven aan klanten in Rotterdam of klanten buiten Rotterdam die de term ‘Rotterdam’ hebben opgenomen in hun zoekopdrachten.  Deze wijziging is alleen van invloed op nieuwe campagnes en niet op bestaande campagnes. Houd er rekening mee dat geavanceerde targeting op locatie het bereik van uw advertenties kan beperken en dus niet geschikt is voor alle advertentiedoelen. Ga naar ons Helpcentrum  voor meer informatie over geavanceerde targeting op locatie of het wijzigen van uw instellingen. Als u AdWords Editor gebruikt, kunt u informatie over hoe deze wijzigingen op u van invloed zijn, vinden in het Helpcentrum van AdWords Editor . Gepost door Anass, Inside AdWords Team

Lees het hele bericht:
Meer duidelijkheid en controle met verbeteringen in targeting op locatie

Leave a Comment