Kopen op internet is lang niet altijd goedkoper. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat de consument, vooral voor de aanschaf van goedkopere producten, beter naar een fysieke winkel kan gaan. E-commerce bedrijven trekken namelijk steeds vaker hun tarieven gelijk. Price customization De moordende concurrentie op internet zorgt er niet voor dat de prijzen gedrukt worden. Internetretailers maken juist gebruik van software die online gedrag analyseert en op basis daarvan een prijs samenstelt. Ook de locatie en de gebruikte hardware hebben invloed op de getoonde prijs. Veel webwinkels maken gebruik van deze ‘price customization’ om hun winst te verbeteren. Zeker zes van de tien grootste webwinkels in de Verenigde Staten past zogenaamde geautomatiseerde prijsdiscriminatie toe, zo stelt het Ierse adviesbureau Accenture. Door gebruik te maken van software die reageert op gedrag van bezoekers, kan twee tot vier keer zoveel omzet worden gerealiseerd als wanneer standaardtarieven worden gepresenteerd.

Lees het hele bericht op webwinkelvakdagen.nl:
Prijsstelling webshops op basis van klikgedrag





0