Glossybox verscheept twee miljoenste verrassingsdoosje

Het bedrijf is anderhalf jaar en bedient maandelijks al tweehonderdduizend consumenten met doosjes cosmetica. Zij weten nooit wat ze zullen ontvangen en betalen daarvoor een tientje per maand.

Voor het eerst maakt Glossybox, een Duits initiatief van Beatuty Trend Holding, cijfers bekend waaruit de prestaties van ‘subscription commerce’ wat duidelijker worden. Deze vorm van e-commerce is in verschillende segmenten steeds vaker te zien, van cosmetica tot vers voedsel tot kleding en gadgets.

Glossybox zegt dat het in de afgelopen achttien maanden twee miljoen doosjes heeft verstuurd met cosmetica. Het is inmiddels actief in zestien Europese en niet-Europese landen, bedient mannen en vrouwen en heeft verscheidene abonnementsvormen.

Vanwege de verscheidenheid in de variabelen is niet af te leiden hoe en in welke markten Glossybox zich ontwikkelde.

Behalve wat kerncijfers meldt het bedrijf ook wie de aandeelhouders zijn en hoeveel zij hebben ingelegd. Hun namen mogen niet verrassend heten, gezien de andere investeringsallianties van de eerste kapitaalschieter Rocket Internet. Ook Holtzbrinck Ventures en Kinnevik investeerden in Glossybox, samen in totaal 55 miljoen euro. Over de waardering van het bedrijf is niets bekend gemaakt, over de omzet evenmin.

Sites als Glossybox, Birchbox en Joliebox exploiteren een vrij nieuw verdienmodel in e-commerce en bieden, al doende, aan cosmeticafabrikanten een directe ingang naar consumenten die als proefkonijn en regulier afzetgebied willen fungeren.

Foto: Nathan Heeney (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment