Gemiddelde iDEAL-betaling: 74,20 euro

Zo vooruitstrevend als online shoppers in Nederland in hun koopgedrag zijn, zo behoudend zijn ze in de wijze waarop ze betalen: gewoon met bankoverschrijving of accept-giro. De consument gaf in 2012 gemiddeld 74,20 euro uit per aankoop.

In totaal trokken consumenten de iDEAL-portemonnee om voor 8,8 miljard euro aan betalingen te doen in het afgelopen jaar (2011: 6,8 miljard). Dat is het overgrote merendeel van de brancheomzet zoals Thuiswinkel.org die rapporteert. De brancheorganisatie gaat ervan uit dat er een kleine tien mljard euro omgaat op de online b2c-markt.

Currence, de beheerder van iDEAL, maakte zojuist de jaarcijfers over 2012 bekend. Daaruit komt naar voren dat Nederlanders makkelijk en graag winkelen op het web. De bekende betaalmethodes (papieren en digitale) overschrijving en accept-giro doen het ook gewoon op het web, waardoor dat financiële afhandeling niet als drempel wordt ervaren. Daar staat tegenover dat diensten van creditcardmaatschapijen en PayPal maar moeilijk doordringen. Ze hebben volgens Currence in ieder geval niet de voorkeur van het grote publiek.

De jaarcijfers laten zien dat het aantaltransacties van internetbankieren aan webwinkels met 24 procent groeide tot 117,2 miljoen, of bijna tien miljoen per maand gemiddeld.

Wel blijkt dat het aantal transacties in het afgelopen jaar weer minder snel groeide dan het voorgaande jaar. De groei in het aantal transacties neemt sinds vier jaar met gemiddeld zo’n dertien procent af. Volgens die trend zal het transactievolume dit jaar op ongeveer 132 miljoen uitkomen.

Foto: epsos (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment

Gemiddelde iDEAL-betaling: 74,20 euro

Zo vooruitstrevend als online shoppers in Nederland in hun koopgedrag zijn, zo behoudend zijn ze in de wijze waarop ze betalen: gewoon met bankoverschrijving of accept-giro. De consument gaf in 2012 gemiddeld 74,20 euro uit per aankoop.

In totaal trokken consumenten de iDEAL-portemonnee om voor 8,8 miljard euro aan betalingen te doen in het afgelopen jaar (2011: 6,8 miljard). Dat is het overgrote merendeel van de brancheomzet zoals Thuiswinkel.org die rapporteert. De brancheorganisatie gaat ervan uit dat er een kleine tien mljard euro omgaat op de online b2c-markt.

Currence, de beheerder van iDEAL, maakte zojuist de jaarcijfers over 2012 bekend. Daaruit komt naar voren dat Nederlanders makkelijk en graag winkelen op het web. De bekende betaalmethodes (papieren en digitale) overschrijving en accept-giro doen het ook gewoon op het web, waardoor dat financiële afhandeling niet als drempel wordt ervaren. Daar staat tegenover dat diensten van creditcardmaatschapijen en PayPal maar moeilijk doordringen. Ze hebben volgens Currence in ieder geval niet de voorkeur van het grote publiek.

De jaarcijfers laten zien dat het aantaltransacties van internetbankieren aan webwinkels met 24 procent groeide tot 117,2 miljoen, of bijna tien miljoen per maand gemiddeld.

Wel blijkt dat het aantal transacties in het afgelopen jaar weer minder snel groeide dan het voorgaande jaar. De groei in het aantal transacties neemt sinds vier jaar met gemiddeld zo’n dertien procent af. Volgens die trend zal het transactievolume dit jaar op ongeveer 132 miljoen uitkomen.

Foto: epsos (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment