GfK: Miss Etam webwinkel scoort hoog op usability

Onderzoeksbureau GfK vergeleek in het tweede kwartaal van 2012 de webwinkels van H&M, Wehkamp, Hunkemöller, C&A, Esprit, Zalando, Mexx, Scapino, Otto, WE Fashion, Vimodos, Miss Etam en M&S Mode met elkaar op factoren die leiden tot een hogere conversie. De resultaten van deze vergelijking werden op donderdag 7 februari door Laurent de Groof van GfK gepresenteerd tijdens een lezing op het Marketing Insights Event (MIE) in Den Haag.

GfK_Miss_Etam

In het onderzoek werden 13 fashion e-tailers met elkaar vergeleken en is inzicht verkregen in de factoren die leiden tot een hogere conversie. Website karakteristieken (betaalgemak, beeldmateriaal, levertijd, verzendkosten, etc); Naamsbekendheid; Imago aspecten; Web usability; Service; Prijs en promotiebeleid.

Miss Etam, klant van De Nieuwe Zaak, scoorde zeer goed op het gebied van website usability, service en productkwaliteit. GfK hierover: “While Wehkamp has the best service (with flexible returns, in time delivery, easy canceling) Miss Etam has the best website usability (nice design and well structured).”

“Online is het moeilijker om de kwaliteit van een product te beoordelen. De consument mist de look and feel van het echte product. Daarom is het extra belangrijk dat de kwaliteit voldoet aan de verwachtingen. Retailers die dit goed in de vingers hebben zijn Miss Etam en Esprit. Zij scoren bijzonder hoog op kwaliteit.”

Laurent de Groof, GfK

We zijn trots op de bevindingen uit het rapport en blijven continu werken aan het optimaliseren van de Miss Etam webwinkel.

Download het rapport: Gfk: How to improve the online conversion in fashion 

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment