Miss Etam en Promiss scoren goed met zoekmachineoptimalisatie

De online verkoop van kleding stijgt hard. In het eerste kwartaal van 2012 gaf de consument € 345 miljoen euro uit in fashion webwinkels (bron). De consument heeft geen schroom meer om online kleding te kopen, mede daarom is het zaak om als fashion e-tailer goed voor de dag te komen in zoekopdrachten.

Jurjen Jongejan van ISM e-company schreef een artikel voor Frankwatching, gebaseerd op het onderzoek van Roy van Lieshout van de Avans Hogeschool, waaruit blijkt dat nog niet alle online fashion retailers het optimaliseren voor zoekmachines goed onder de knie hebben. In hetzelfde onderzoek bleek dat twee klanten van De Nieuwe Zaak, Miss Etam en Promiss de bovenste twee posities innemen in de lijst van ‘Best Presterende Webwinkels, Fashion mono-brands’.

“Dat Miss Etam en Promiss op nr. één en twee staan in deze lijst verbaast me eerlijk gezegd niet. Tijdens de bouw van deze webwinkels op basis van de ecManager webwinkel software, is er meteen goed gekeken naar (en technisch geanticipeerd op) de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast monitoren en verbeteren we deze functies continu”.

Jerrel Arkes, SEO Expert bij De Nieuwe Zaak

bestpresterendewebwinkels

 Na het GfK onderzoek waarin de Miss Etam webwinkel eerder deze week werd geroemd om de combinatie van design en usability, is dit wederom een prestatie waar we erg trots op zijn!

 Lees het volledige artikel op Frankwatching.com

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment