Online omzet Macintosh Retail groeit 50 procent

Macintosh Retail Group ziet de online in 2012 met de helft toenemen tot 39 miljoen euro. De bedrijvengroep boekt nu een kleine vijf procent van de verkopen via het web.

De eigenaar van winkelformules als Dolcis, Kwantum, Manfield en Scapino publiceerde vanochtend de financiële cijfers over 2012. Daar komt in naar voren dat 4,4 procent van de jaaromzet (839 miljoen euro) nu via digitale kanalen wordt gehaald.

Op de door grote partijen gedomineerde schoenenmarkt wist het een groei van 32 procent te realiseren. “De Nederlandse markt als geheel groeit nog”, waarbij het aantekent dat vooral richting de digitale consument waarde wordt gecreëerd.

Het online kanaal groeit significant harder dan het fysieke retailkanaal: vijftig procent tegenover 2,1 procent. “De online omzet van Kwantum bedroeg in 2012 € 3,2 mln, wat nagenoeg gelijk is aan 2011 en betekent dat in deze markt nog een hele online slag te maken is.” De overige 36 miljoen digitale omzet werd behaald in de Fashionhandel.

Foto: Sebastian Dooris (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment