Eenvoudiger plannen, betere rapportage: nieuwe tools voor display-advertenties

Voor een goede advertentiecampagne zijn altijd twee dingen vereist: kennis van uw doelgroep en het toepassen van deze kennis om uw doelgroep op intelligente manieren te bereiken.

Vandaag kondigen we met trots enkele innovaties aan die display-adverteerders helpen met beide vereisten. Hierbij gaat het om de Google Display Planner en twee nieuwe rapporten: Demografische prestaties en Plaatsingsprestatie.

We willen u eerst graag laten kennismaken met de Google Display Planner, een gratis onderzoeks- en planningtool die targetingideeën en schattingen levert en u zodoende helpt om betere displaycampagnes te maken. Op basis van de gegevens die u invoert, komt de tool met suggesties voor plaatsen in het Google Display Netwerk waar u uw advertenties kunt weergeven. Daarnaast geeft de tool belangrijke verwante details weer: vertoningen en cookiebereik van onze advertentievoorraad, onderverdeling naar leeftijd en geslacht en informatie over de historische kosten per klik (CPC). De tool biedt de volgende functies:

Nieuwe voorraad zoeken. De Display Planner komt met suggesties en zoekt binnen de online wereld duizenden websites, mobiele applicaties en videokanalen voor uw advertenties.

Targetingideeën genereren. Probeert u golfers of nieuwe ouders te bereiken? Beschrijf hun interesses, de websites die ze bezoeken en de producten die ze kopen. Display Planner gebruikt deze gegevens om goede zoekwoorden en andere targetingideeën voor te stellen.

Gegevens omzetten in inzichten. Wat zijn de mogelijkheden van uw Google Display Netwerk-campagne en wat mag u ervan verwachten? De Display Planner laat u dit weten op basis van schattingen en historische gegevens.

De Display Planner maakt deel uit van AdWords, zodat u uw plan met één klik kunt toevoegen aan uw account of het plan kunt downloaden om het te delen. De Display Planner is beschikbaar in het menu Hulpprogramma’s en analyse en wordt de eerstkomende weken toegevoegd. Zie ons Helpcentrum voor meer informatie.

Nu de andere vereiste: kennis van uw doelgroep. De twee nieuwe rapporten laten u zien hoe uw advertenties presteren voor verschillende klantsegmenten en websites.

Demografische prestatierapporten laten zien hoe verschillende demografische segmenten, mannen en vrouwen en verschillende leeftijdscategorieën, reageren op uw berichten door het aantal vertoningen, de klikfrequentie en de conversieratio voor elke groep weer te geven. De droom van elke marketeer! Gewapend met deze inzichten kunt u uw advertenties snel aanpassen om ze relevanter te maken voor uw doelgroep en kunt u de targeting- en biedingsinstellingen aanpassen voor beter presterende campagnes.

Nieuwe prestatierapporten voor plaatsingen. In deze rapporten worden de automatische en zelfgekozen plaatsingen gecombineerd in één rapport, zodat u snel kunt zien hoe uw advertenties op verschillende websites presteren en u uw targeting- en biedingsinstellingen op basis hiervan eenvoudig kunt aanpassen. Deze nieuwe rapporten zijn beschikbaar op het tabblad Display Netwerk.

Het mooie van digitaal is de realtime informatie en realtime actie. We hopen dat deze nieuwe functies u meer inzicht verschaffen, betere manieren bieden om het verworven inzicht toe te passen en een eenvoudigere en efficiëntere manier leveren om display-advertenties te kopen.

Geschreven door Christian Oestlien, productmanager, AdWords 

Gepost Charis, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment