IKEA Nederland opent webwinkel

IKEA heeft zojuist een webwinkel geopend voor het Nederlandse publiek. Daarin liggen de zesduizend populairste items klaar om naar huis te klikken.

De webwinkel van IKEA zal zijn bezoekers verrassen, omdat de shop anders werkt dan gebruikelijk. Het moment tussen bestellen en bezorgen is namelijk niet binnen de vaak gebruikelijke 24 uur, maar ergens tussen de negen en elf dagen.

Het Zweedse retailer werkt voor de bezorging samen met PostNL, die pakketjes tot dertig kilo aan de deur aflevert. Bezorgingen vinden tot uiterlijk half tien ‘s avonds plaats. Zwaardere transporten doet IKEA zelf met de vrachtwagen.

Op de productpagina’s wordt prominent verwezen naar Facebook, Twitter, Google+ en Pinterest.

Betalingen geschieden via iDEAL, VISA of MasterCard.

De langverwachte opening van dit nieuwe filiaal komt niet als een verrassing. Begin deze maand rolde de meubelwinkel al een breed socialmediaplatform uit. Dit kan worden gezien als de digitale servicebalie die ook in alle fysieke winkels aanwezig zijn.

De woon- en meubelmarkt begint sinds een klein jaar in beweging te komen. Internationale pure players als Fab.com en Home24 meldden zich op de Nederlandse markt. De gevestigde (fysieke) partijen beginnen zich intensiever te oriënteren op digitale investeringen.

In Duitsland is IKEA de grootste online meubelverkoper, gevolgd door OTTO. De digitale omzet in dit marktsegment groeide afgelopen jaar met 76 procent, aldus een net verschenen onderzoek.

Foto: smath (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment