GfK: Achteraf betalen wint aan populariteit

De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met iDEAL. Boter bij de vis. Onderzoeker GfK ziet echter een trend waarbij mensen liever achteraf gaan betalen.

“Opvallend is namelijk dat 39 procent van de consumenten die kiezen voor een acceptgiro, dat doen omdat dan het geld pas achteraf wordt verrekend. Een interessant gegeven en een trend die we zeker in de gaten blijven houden”, aldus de marktonderzoeker.

Het gaat vooralsnog niet om enorme hoeveelheden shoppers die hier bewust voor kiezen. Dat ligt ongeveer tegen de half miljoen aan. Niettemin is het weer een teken dat kopen en betalen twee processen zijn zich van elkaar onthechten.

GfK onderzocht welk betaalmiddel de Nederlandse online shopper het liefst gebruikt. Het mag geen verrassing heten dat iDEAL de grootste voorkeur geniet.

Bedrijven als Afterpay en Klarna leveren webwinkels de diensten om achteraf betalen te kunnen aanbieden.

Foto: wfabry (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment