De volledige waarde van mobiel: Nieuwe calculator en hulpmiddelen om de waarde van mobiel voor uw bedrijf te schatten in de nieuwe wereld met meerdere schermen

We leven in een wereld waarin we constant online zijn en waarin mobiliteit de digitale en fysieke werelden met elkaar verbindt. Met de smartphone in de hand voeren mensen een scala aan online en offline handelingen uit. Ze bellen bedrijven, downloaden apps, zoeken een routebeschrijving naar een winkel of voeren zoekopdrachten uit die weer leiden tot een aankoop via een ander apparaat. We werken er hard aan om deze nieuwe manieren van aankopen te benutten in AdWords, zoals de recente toevoeging van oproepen als conversies aan AdWords-rapportages. Omdat er nog gewerkt wordt aan de verdere verbetering van meetinstrumenten, houden de meeste marketeers alleen rekening met verkopen die plaatsvinden op een mobiele site en hebben ze geen compleet beeld. Daarom introduceren we het initiatief de volledige waarde van mobiel om marketeers te helpen deze discussie aan te gaan en meer inzicht te krijgen in de online en offline impact van mobiel.

Dit nieuwe klantgedrag is nu de norm. Een recent onderzoek toont aan dat bijna drie op de tien mobiele zoekopdrachten leidt tot winkelbezoek, een telefoontje naar een bedrijf of een online aankoop. Sommige slimme marketeers verdiepen zich al in de manier waarop met mobiele interactie de verkoop via deze nieuwe klantpaden kan worden gestimuleerd. Zo kreeg Adidas, samen met hun bureau iProspect, bijvoorbeeld de indruk dat mobiel op andere manieren tot conversies leidde dan hun mobiele website. Ze ontwikkelden daarom een eenvoudig maar krachtig toewijzingsmodel om te achterhalen hoe mobiel gebruik klanten naar hun winkels leidt. Zo kwam Adidas erachter dat elke klik op hun Winkelzoeker € 3,20 waard was, waardoor ze hun digitale investeringen anders zijn gaan bekijken. Bekijk hier de volledige casestudy.

Hoewel slimme marketeers zoals bij Adidas al bezig zijn de volledige waarde van mobiel te definiëren, hebben de meeste marketeers moeite om van start te gaan. Om marketeers te helpen meer inzicht te krijgen in de bijdrage van mobiel introduceren we de volledige waarde van mobiel, dat het volgende omvat:

  • Een calculator
  • Video’s die elk mobiel conversiepad toelichten
  • Casestudy’s van geslaagde mobiele strategieën
  • Tips voor metingen

De calculator bidet eenvoudige vergelijkingen en benchmarks waarmee u kunt inschatten welke meerwaarde mobiel voor uw bedrijf heeft op basis van telefoontjes, app-downloads, acties in de winkel, op de mobiele site en op meerdere apparaten. In ongeveer 30 minuten doorloopt u de stappen van de wizard om gegevens te uploaden vanuit AdWords en uw mobiele website, en om enkele belangrijke aannames te doen om een schatting van de volledige waarde van mobiel te maken. Aan het einde ziet u de totale waarde, de waarde per klik en de ROI die mobiel voor uw bedrijf oplevert via alle mobiele klantpaden, dus niet alleen uw mobiele website. U ziet ook hoe rendabel uw mobiele CPA’s zijn. 

 
 
Wij hopen dat de volledige waarde van mobiel calculator marketeers helpt om aan de slag te gaan met het onderzoeken van de online en offline impact van mobiel, of ze dat nu gebruiken als indicatieve schatting van de waarde van mobiel of om nieuwe ideeën op te doen voor het bouwen van diepere en beter aangepaste modellen.

Mobiliteit heeft de manier waarop klanten leven en winkelen voor altijd veranderd. Daardoor ontstaan nieuwe klantpaden naarmate de scheidslijn tussen digitale en fysieke ervaringen vervaagt. Voor elke marketeer is inzicht in de betekenis van al deze mobiele paden voor het bedrijf een cruciaal onderdeel van een grotere uitdaging die ze moeten aangaan. Hiervoor moet worden nagedacht over de klantbetrokkenheidscyclus en moet rekening worden gehouden met het samenspel tussen verschillende apparaten, kanalen en media-invloeden. Alleen dan kunnen marketeers waarde toekennen waar dat aan de orde is, zowel binnen als tussen kanalen. Opnieuw over conversiepaden nadenken is, met andere woorden, niet alleen belangrijk om de volledige waarde van mobiele interactie te ontdekken, maar ook om de volledige waarde van digitale interactie te benutten.

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment