Hugo Boss weg bij Zalando, niet chique genoeg

Kleding van Boss is per komend seizoen niet meer te vinden op Zalando. De uitstraling van het online warenhuis past niet bij het luxe beeld dat het merk nastreeft.

Gillende postbodes en murmelende mannen op tv hebben niets met de elegante heren en dames die Boss in zijn eigen reclames opvoert. De kledingfabrikant wil zich enkel nog op de luxere klant richten, de consument die moeiteloos een paar honderd euro neerlegt voor een nieuwe outfit.

Daarom zal kleding van Boss per aanstaand najaar niet meer te koop zijn op Zalando. Andere merken van het modeconcern, zoals Hugo, Boss Orange en Boss Green, blijven vooralsnog wel gewoon beschikbaar in de digitale winkel.

Voor online verkoop is Hugo Boss niet per definitie afhankelijk van Zalando. Het bedrijf heeft zelf een internationale webwinkel. Die is volledig ingericht naar de eigen imago-eisen. Deze webshop ontbeert echter het grote bereik van een algemeen modeplatform.

Naarmate grote merken bedrevener worden in online handel gaan ze aan zichzelf en hun partners meer eisen stellen aan merkuitstraling. Dat leidt onder meer tot duidelijke eisen aan de presentatie van producten maar ook prijsstelling en verkrijgbaarheid.

Foto: FuFuwolf (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment