MediaMarkt: Multichannel groter dan online omzet

De consument gaat liever naar de winkel om zijn nieuwe elektronica te halen dan dat hij het thuis laat bezorgen. MediaMarkt en Saturn zien dat de omzet uit multichannel groter is dan online.

Dat staat althans geschreven in een kleine losse passage in de toelichting op de kwartaalcijfers van Metro Groupe. Dat is het concern waar elektronicawinkels MediaMarkt en Saturn beiden deel van uitmaken. Jammergenoeg geven de Duitsers geen toelichting op die verder op zich staande opmerking.

Over de algemene online resultaten is Metro Groupe wel wat spraakzamer. De omzet steeg tot 284 miljoen euro, een kleine verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Dat komt deels door de groei bij dochterbedrijf Redcoon, maar zeker ook organisch via de websites van de eigen winkels. In de afgelopen maanden hebben MediaMarkt en Saturn hun online assortiment met duizenden producten uitgebreid. Meer keuze voor de consument betekent zichtbaar ook meer verkopen.

Foto: Marja van Bochove (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Reply