Accenture in e-commerce met hybris

Accenture en hybris sluiten een mondiale alliantie om voor grote merken multichannel webwinkels te maken.

Het samenwerkingsverband brengt de activiteiten van technologiebedrijf hybris op een gezamenlijke lijn met technisch ‘installateur’ Accenture. Ze gaan elkaars diensten over en weer promoten bij hun respectievelijke klanten.

hybris’ e-commercesysteem kan niet enkel worden gebruikt voor traditionele webwinkels, maar ook voor mobiele shops maar ook in fysieke winkels. Internationale opererende retailers, merken, producenten en groothandelaren behouden zo het zicht op welk land hoe presteert.

Het eerste bedrijf dat gezamenlijk wordt bediend is Nespresso. Dat neemt hybris, SAP CRM en SAP for Retail af om in de komende 2,5 jaar multichannel verkoopkanalen in te richten. Het merk gaat op 41 markten directe verkoopkanalen openen.

In juni van dit jaar maakte SAP de intentie bekend om hybris over te nemen. Met de transactie zou zo’n twee miljard dollar zijn gemoeid.

Foto: superadrianme (cc)

Lees het originele artikel op Emerce.nl

Leave a Comment