Klantbeleving sterk afhankelijk van datakwaliteit

Er zijn diverse studies gedaan naar de relatie tussen klantbeleving en bedrijfsresultaten. De uitkomsten liegen er niet om. Een fors deel van het klantenverloop is te verklaren door negatieve klantervaringen. Een ontevreden consument geeft zijn ervaring door. En de drempel daarvoor is verlaagd en het bereik is vergroot door social media. Voor elke consument die klaagt, zijn er bovendien meer dan 20 anderen die hun klacht niet melden. De conclusie ligt voor de hand: een positieve klantbeleving is van grote waarde is voor elke organisatie. Want tevreden klanten blijven langer klant, kopen vaker en nemen meer verschillende producten af. Ze laten zich positief uit over jouw organisatie en bezorgen je aanbevelingen waar geen reclamecampagne tegenop kan. Dit verklaart waarom ruim 8o% van de organisaties die een positieve klantbeleving centraal stellen, beter presteren dan hun directe concurrenten. Lees meer over: Klantbeleving sterk afhankelijk van datakwaliteit.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Comment