Ruim een miljard mensen maken elke maand gebruik van de services van Google Maps. Op de Google Maps-app zoeken deze gebruikers vaak naar lokale bedrijven, zoals restaurants, autodealers en tandartsen. Onlangs hebben we een nieuwe versie uitgebracht van de Google Maps-app voor de Android, iPhone en iPad waarin we diverse nieuwe functies hebben geïntroduceerd. Nu introduceren we een vernieuwde advertentie-interface die naar onze mening aantrekkelijker is voor gebruikers en effectiever voor adverteerders.
Als gebruikers op een advertentie klikken om locatiegegevens te tonen, zien ze aanvullende informatie, zoals het bedrijfsadres, het telefoonnummer, foto’s en recensies. Hierna zijn er diverse betaalde en gratis klikacties die ze kunnen uitvoeren.Voorbeelden van gratis acties zijn het opslaan van bedrijfsinformatie voor later, het delen van bedrijfsinformatie met een vriend of het starten van navigatie. De verzamelde rapportage voor deze gratis klikken is beschikbaar in uw account.
Voorbeelden van betaalde klikken zijn het tonen van de locatiegegevens, het opvragen van de routebeschrijving, click-to-call en klikken op de advertentiekop. AdWords brengt niet meer dan twee betaalde klikken per advertentievertoning in rekening. De rapportage voor deze betaalde klikken kunt u verkrijgen door de rapporten in uw account te segmenteren op ‘kliktype’.
Aan de slag met advertenties op de Google Maps-app
Om advertenties weer te geven op de Google Maps-app moeten adverteerders locatie-extensies aan hun zoekcampagnes toevoegen of een advertentie maken met AdWords Express. Als uw campagne geen advertenties op mobiele apparaten of op zoekpartners van Google weergeeft, moet u die instellingen ook wijzigen.
Meer informatie over advertentietarieven, gratis klikken en vereisten voor advertenties vindt u in het Helpcentrum van AdWords. De nieuwe Google Maps-app is gratis verkrijgbaar op Google Play en in de App Store.
Geschreven door Salahuddin Choudhary, productmanager, Google Maps
Gepost door Charis, Inside AdWords Team