Analyseer en optimaliseer het effect van zoekopdrachten op uw bedrijf met het nieuwe rapport voor betaalde en organische resultaten

Een van onze doelen is u middelen te bieden waarmee u meer inzicht kunt krijgen in hoe mensen die op Google zoeken, in contact komen met uw bedrijf. Daarom bieden we rapporten zoals het Overzicht zoekopdrachten in Google Analytics, Zoekopdrachten in de Webmasterhulpprogramma’s van Google, het rapport Zoektermen in AdWords en rapporten over het vertoningspercentage.

Vandaag kondigen we een nieuw rapport aan in AdWords: het rapport ‘Betaald en organisch’, waarmee u het effect van zoekopdrachten op Google Zoeken op uw bedrijf kunt analyseren en optimaliseren. De meeste eerdere zoekrapporten tonen de prestaties voor betaalde en organische zoekresultaten gescheiden van elkaar, zonder inzicht in het gedrag van gebruikers wanneer deze resultaten overlappen. In het nieuwe rapport voor betaalde en organische resultaten kunt u voor het eerst uw prestaties bekijken en vergelijken voor uw zoekopdracht wanneer een van uw advertenties, organische vermeldingen of beide worden weergegeven op de zoekresultatenpagina.

Voorbeeld van het rapport ‘Betaald en organisch’

Hier ziet u enkele manieren waarop u het rapport ‘Betaald en organisch’ kunt gebruiken om uw zoekprestaties te meten en te optimaliseren:

  • Ontdek aanvullende zoekwoorden. Gebruik het rapport om potentiële zoekwoorden te ontdekken die u kunt toevoegen aan uw AdWords-accounts door zoekopdrachten te zoeken waarbij u alleen in de organische zoekresultaten werd weergegeven, zonder bijbehorende advertenties.
  • Optimaliseer uw aanwezigheid voor waardevolle zoekopdrachten. Gebruik het rapport om uw aanwezigheid in de betaalde resultaten te vergroten en uw meest waardevolle zoekopdrachten voor organische resultaten bij te houden.
  • Meet wijzigingen op holistisch niveau. Wanneer u websiteverbeteringen of AdWords-wijzigingen test voor biedingen, budgetten of zoekwoorden, kunt u gemakkelijker het effect op betaald, organisch en gecombineerd verkeer bekijken.

IMPAQT, een digitaal marketingbureau dat is gespecialiseerd in betaalde en organische zoekmarketing, deelde hun bevindingen nadat ze een bètatest voor het rapport hadden uitgevoerd.

Het rapport ‘Betaald en organisch’ biedt een bijzonder nuttig inzicht in de interactie tussen betaalde en organische resultaten en de uitwisseling hiertussen wanneer deze resultaten samenwerken. Voor de zoekopdrachten naar merknamen van een van onze klanten zagen we een CTR-stijging van 18 procent wanneer betaalde en organische resultaten samenwerken, in vergelijking met wanneer alleen een organische vermelding werd weergegeven.

Aan de slag
Als u met dit rapport aan de slag wilt, moet u uw AdWords-account koppelen aan een account voor de Webmasterhulpprogramma’s van Google. Voordat u uw accounts kunt koppelen, moet u een geverifieerde eigenaar van uw site in de Webmasterhulpprogramma’s van Google zijn of toegang krijgen van een geverifieerde eigenaar. U kunt hiervoor gemakkelijk een verzoek verzenden vanuit AdWords. Zelfs als u geen advertentieruimte koopt, kunt u nog steeds profiteren van de organische rapportagefuncties op zoekopdrachtniveau die beschikbaar zijn in dit rapport. Gedetailleerde instructies over het opzetten van de accountkoppeling en toegang tot het rapport kunt u vinden in ons Helpcentrum.

We hopen dat het nieuwe rapport ‘Betaald en organisch’ u tijd bespaart en u helpt uw prestaties te verbeteren door beide typen zoekverkeer voor uw bedrijf te beheren.

Geschreven door Dan Friedman, productmanager voor AdWords
Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment