Inzichten, innovatie en een voorproefje van AdWords in 2014

We zijn erg enthousiast over de resultaten die adverteerders hebben behaald met de innovaties in AdWords in 2013. Ik wil graag enkele verbeteringen uitlichten die adverteerders in het bijzonder hebben geholpen beter in contact te komen met consumenten en hun bedrijven te laten groeien. Ik wil ook graag een tipje van de sluier oplichten en enkele verbeteringen bespreken die we in 2014 in AdWords willen doorvoeren. Bovendien ben ik benieuwd naar uw suggesties en feedback.

Succesvol zijn in een wereld waarin iedereen altijd online is
Mensen zijn constant online en gebruiken verschillende apparaten om te communiceren, te winkelen en vermaak te zoeken. Daarom hebben we afgelopen februari geoptimaliseerde campagnes geïntroduceerd in AdWords. Met geoptimaliseerde campagnes is het veel eenvoudiger geworden campagnes te beheren voor meerdere apparaten en tegelijkertijd te optimaliseren voor de intentie en context van uw klanten, zoals hun locatie en het moment van de dag. We hebben gedurende het jaar allerlei praktische tips en casestudy’s gedeeld om te laten zien hoe u uw website kunt verbeteren en uw bedrijf kunt laten groeien door consumenten op schermen van elke grootte aan te spreken.

Naast de nieuwe structuur voor geoptimaliseerde campagnes hebben we in de loop van het jaar krachtige biedingstools, een nieuwe doelgroepdimensie voor zoekadvertenties en geavanceerde conversiemeting toegevoegd.

Tijd besparen en prestaties verbeteren met krachtige nieuwe biedingstools
Het is belangrijk biedingen goed in te stellen om de beste resultaten te behalen, maar dit kan een lastig en tijdrovend proces zijn. Daarom gebruiken veel adverteerders geautomatiseerde tools om tijd te besparen en hun prestatiedoelen op een meer consistente manier te bereiken. Daarom hebben we naast de handmatige bodaanpassingen in geoptimaliseerde campagnes ook nieuwe en nog flexibelere geautomatiseerde biedstrategieën gelanceerd. Met flexibele biedstrategieën kunt u in uw campagnes selectief strategieën toepassen voor bijvoorbeeld een doel-CPA (kosten per actie) of doelpositie op de pagina, zodat u de meest geschikte handmatige of automatische biedstrategie kunt kiezen voor uw zoekwoorden en advertentiegroepen. Verschillende van onze geautomatiseerde strategieën, waaronder de nieuwe strategie voor doelrendement op advertentie-uitgaven (ROAS), gebruiken unieke real-time voorspellingssystemen die uw bod automatisch aanpassen voor elke veiling op basis van de verwachte waarde van elke potentiële klik. Veel adverteerders en bureaus hebben deze opties getest en goede resultaten behaald.

Nieuwe kansen ontdekken met een doelgroepdimensie voor zoekadvertenties
Adverteerders hebben ons doorlopend gevraagd om een mogelijkheid om zoekadvertenties toe te spitsen op de behoeften van hun klanten. Daarom hebben we in juni een waardevolle nieuwe mogelijkheid op basis van doelgroepen toegevoegd aan zoekadvertenties: de mogelijkheid om uw biedingen, advertenties of zelfs zoekwoorden toe te spitsen op basis van de eerdere bezoeken van een gebruiker aan uw website. Duizenden adverteerders profiteren sindsdien van de mogelijkheid om beter te bieden op eerdere sitebezoekers om de zichtbaarheid van hun advertenties te verbeteren, meer verkopen te genereren en hun ROI te verbeteren met remarketinglijsten voor zoekadvertenties.

Geavanceerde conversierapportage en volledigere inzichten
Veel bedrijven vertrouwen op AdWords om telefoonleads, bezoeken in de winkel en bestellingen via salesmedewerkers voor hen te genereren. Dit jaar hebben we grote stappen genomen in het meetbaar maken van deze doelen in AdWords, zodat u beter kunt optimaliseren en nauwkeuriger budget kunt toewijzen. We hebben de mogelijkheid toegevoegd conversies te meten voor verschillende accounts, conversies te importeren in AdWords vanuit een CRM-systeem, en telefoontjes te tellen als AdWords-conversies.

We hebben ook een nieuwe statistiek geïntroduceerd (geschatte conversies via verschillende apparaten) om u te helpen conversies beter te meten wanneer deze beginnen met een advertentieklik op het ene apparaat en eindigen met een online conversie op een ander apparaat.

Uw productiviteit vergroten en uw bedrijf versterken in 2014
In 2014 zijn we van plan manieren te introduceren om uw productiviteit in AdWords te verbeteren. We willen het werk stroomlijnen, waarbij u wel de controle houdt. U kunt dus aanzienlijke verbeteringen verwachten op het gebied van werkstroom-efficiëntie, campagneplanning, analyse en rapportage, het identificeren van mogelijkheden en testen.

We zijn ook bezig mogelijkheden te ontwikkelen waarmee het gemakkelijker wordt AdWords-campagnes uit te voeren als een rechtstreeks verlengstuk van uw bedrijf. Dat betekent dat we manieren willen bieden waarop u uw bedrijfs- en websitegegevens gemakkelijker kunt implementeren in AdWords en campagne-elementen willen laten samenwerken op een naadloze, dynamische en geoptimaliseerde manier, zodat een campagne een echt verlengstuk van uw bedrijf wordt.

We blijven bovendien doorlopend verbeteringen doorvoeren om marketingprestaties te meten in een wereld die constant online is.

Wat wenst u voor 2014?
We halen allerlei goede ideeën uit uw suggesties en feedback, dus laat vooral weten wat u vindt. Op http://g.co/awfeedback kunt u ons laten weten wat uw wensen zijn voor 2014. Op onze Google+ pagina kunt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over AdWords.

We hebben er zin in om AdWords in 2014 nog beter voor u te maken. Nogmaals hartelijk dank voor uw partnerschap.

Geschreven door Jerry Dischler, VP Product Management, Search Ads

Gepost door Pim, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment