Handhaving van Google Shopping-vereisten voor unieke product-ID’s

Vorig jaar hebben we aangekondigd dat we de vereisten voor unieke product-ID’s binnen afzienbare tijd gingen handhaven. Zoals u weet, zijn deze vereisten noodzakelijk om de gegevenskwaliteit op Google Shopping te verbeteren. De nieuwe specificaties bieden gebruikers betere Google Shopping-resultaten en verkopers meer verkoopkansen. Dankzij de unieke product-ID’s hoeven wij maar één vermelding te maken voor een product dat door verschillende verkopers wordt aangeboden. Hierdoor hebben gebruikers toegang tot een ruimer productaanbod op Google Shopping en kunnen zij eenvoudig naar de verkoper van hun keuze navigeren om het product te kopen.
U moet uitgebreide en nauwkeurige gegevens opgeven om aan de vereisten voor unieke product-ID’s te voldoen. We raden u ten zeerste aan de benodigde wijzigingen uit te voeren om de gegevenskwaliteit naar het vereiste niveau te tillen. Een optimale gegevenskwaliteit speelt een belangrijke rol bij het verbeteren van de prestaties van uw advertenties met productvermeldingen.
Vorig jaar zijn we begonnen met handhaven op basis van de volgende maatregelen. (1) Producten worden afgekeurd wanneer er geen gegevens zijn ingevoerd in de feedkenmerken voor unieke product-ID’s, te weten ‘gtin’ [gtin], ‘mpn’ [mpn] en/of ‘merk’ [brand]. (2) Advertenties met productvermeldingen worden niet weergegeven voor producten waarvan het kenmerk ‘id bestaat’ [identifier exists] onjuist wordt gebruikt. (3) Producten worden afgekeurd wanneer ze ongeldige GTIN-gegevens hebben die niet voldoen aan de standaard GTIN-specificaties.
Aanvullende handhaving van unieke product-ID’s
Binnenkort worden de volgende maatregelen van kracht: (1) Producten worden afgekeurd als ze onjuiste GTIN-, MPN- en merkgegevens hebben. (2) Advertenties met productvermeldingen worden niet wereldwijd weergegeven voor producten waarvan het kenmerk ‘id bestaat’ [identifier exists] onjuist wordt gebruikt. In de komende maanden wordt de handhaving verder uitgebreid om producten met onjuiste GTIN-, MPN- en merkgegevens op te sporen en af te keuren.
We raden u aan de waarschuwingen en afkeuringen op de tabbladen ‘Gegevenskwaliteit’ en ‘Datafeeds’ in het Merchant Center zorgvuldig te controleren. Afgekeurde producten die nog in behandeling zijn, worden mogelijk als waarschuwingen weergegeven. Nadat met de handhaving is gestart, worden deze overtredingen als fouten in de gebruikersinterface weergegeven. Heeft u producten die zijn gedegradeerd als gevolg van een onjuist gebruik van het kenmerk ‘id bestaat’ [identifier exists], controleer dan of deze producten wel zijn ingesteld op ‘false’, zodat u zeker weet dat alleen unieke of op maat gemaakte artikelen als zodanig zijn gemarkeerd.
Lees de vereisten voor unieke product-ID’s en raadpleeg de nieuwste feedspecificatie voor producten om de benodigde wijzigingen in uw gegevens door te voeren. U kunt ook onze vorige Office Hours-sessie bekijken die bedoeld is om verkopers te helpen met deze nieuwe vereisten.
Geschreven door Angelika Rohrer, Program Manager, Google Shopping
Gepost door Pim, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment