Wat is de volgende stap voor Shopping-campagnes en verkopers?

In februari hebben we Shopping-campagnes beschikbaar gemaakt voor alle adverteerders met advertenties met productvermeldingen (PLA) en in maart hebben we ondersteuning voor de AdWords API uitgebracht zodat u uw campagnes op schaal kunt beheren. Met Shopping-campagnes kunt u rechtstreeks vanuit AdWords door uw voorraad bladeren, tot op productniveau over uw prestaties rapporteren en concurrerend bieden met nieuwe waarden zoals benchmarkgegevens en vertoningspercentage. We hebben tot nu toe goede feedback van u ontvangen en willen graag met u delen hoe het verder gaat:
  • De grootte van uw mogelijkheden bepalen met Bodsimulator
    Voor meer actiegerichte inzichten in uw PLA’s hebben we een Bodsimulator geïntroduceerd die nu beschikbaar is in alle Shopping-campagnes. Met een Bodsimulator kunt u nu inschatten hoe bodwijzigingen van invloed kunnen zijn op uw vertoningen, klikken of kosten.
  • Opties voor het maken van een Shopping-campagne
In de komende dagen zullen wij opties toevoegen om u op weg te helpen. U kunt ervoor kiezen een Shopping-campagne helemaal zelf te maken, of u kunt een van uw gewone PLA-campagnes gebruiken om soortgelijke productdoelen, uitsluitingszoekwoorden of promotieteksten te maken.
  • Meerdere advertentiegroepen voor ervaren adverteerders
    Hoewel de meerderheid van u tevreden is met zijn huidige Shopping-campagne, hebben we van ervaren adverteerders gehoord dat ze graag meerdere advertentiegroepen willen maken. Dit is nu mogelijk binnen een Shopping-campagne.
Doorlopend succes van verkopers
Sinds we Shopping-campagnes beschikbaar hebben gemaakt voor alle PLA-adverteerders, krijgen we nog steeds veel voorbeelden van hoe u met deze campagnes uw PLA’s kunt beheren en uw bedrijf op effectieve wijze kunt uitbreiden. Hier volgen enkele voorbeelden:

  • “De voordelen van Shopping-campagnes kunnen niet worden ontkend. Ze zijn eenvoudig op te zetten, de gegevens zijn transparant, producten kunnen in logische categorieën worden ingedeeld en het beheer tot op productniveau is ontzettend handig. Al deze voordelen hebben ervoor gezorgd dat de ROI van onze klanten bijna is verdrievoudigd, en er is nog steeds ruimte voor meer verbetering.” – JumpFly

  • “Met de nieuwe Shopping-campagnes hebben we een veel hoger rendementsniveau kunnen bereiken, waarbij de kosten met 13 procent zijn verlaagd en het rendement op advertentie-uitgaven gemiddeld met ongeveer 22 procent is verhoogd. Bovendien besparen we met de nieuwe campagne zo’n twee uur aan configuratietijd.”– Exclusive Concepts

  • “We hebben de gegevens op productniveau van onze Shopping-campagne gebruikt om onze biedstrategie te verfijnen. We hebben ons hierbij gericht op de producten waarmee het meeste verkeer wordt gegenereerd en hebben de biedingen verlaagd voor minder belangrijke producten. Zo is het aantal bezoeken toegenomen met 25 procent en de ROI met 16 procent.” – Wiggle

  • “Shopping-campagnes hebben de tijd gehalveerd die nodig is voor het opzetten van productspecifieke biedingen en optimalisatie. We kunnen nu meer tijd investeren in elke klant en de resultaten tot nu toe zijn geweldig. De winst van een klant die woonaccessoires verkoopt, is na slechts één maand met 301 procent gestegen. Daarom brengen we nu wijzigingen aan in onze bedrijfsnormen met betrekking tot PLA’s: we willen alleen nog maar Shopping-campagnes gebruiken.” – White Shark Media
De toekomst van Shopping-campagnes en de beëindiging van normale PLA-campagnes
Shopping-campagnes bieden een naadloze benadering van PLA’s waarbij de verkoop centraal staat. We zijn erg blij met de positieve feedback die we tot nu toe hebben ontvangen en we gaan door met het ontwikkelen van tools en functies voor dit nieuwe campagnetype. Daarom wordt het normale PLA-campagnetype uit roulatie genomen en vragen we alle adverteerders om voor eind augustus 2014 te upgraden naar Shopping-campagnes, aangezien alle overgebleven PLA-campagnes daarna automatisch omgezet zullen worden. In de komende maanden ontvangt u hier meer informatie over en over over tools om campagnes op grote schaal te upgraden en beheren. We raden u aan om zo snel mogelijk te beginnen met het plannen van de upgrade naar Shopping-campagnes om volledig te kunnen profiteren van de nieuwe functies.
Hieronder vindt u enkele resources voor extra ondersteuning:

Geschreven door Eric Tholomé, Director of Product Management, Google Shopping
Gepost door Pim, Inside AdWords Team

Lees het originele artikel

Leave a Comment