In de afgelopen tien jaar heeft e-commerce de manier waarop wij winkelen totaal veranderd. Nog iedere maand verdwijnen fysieke (brick and mortar) winkels omdat ze kampen met teruglopende bezoekersaantallen en lagere bestedingen. Ook de marges op de verkochte producten zijn lager dan ooit tevoren.

De voorkeur om online te winkelen neemt nog altijd toe. Toen e-commerce net opkwam werd het door traditionele winkeliers nog gezien als een bevlieging en modetrend, die met de tijd wel zou verdwijnen. Want consumenten hebben toch juist behoefte aan persoonlijk advies en service, de mogelijkheid om een product vast te pakken en van dichtbij te bekijken? Door deze nieuwe vorm van winkelen af te doen als inferieur hebben retailers de kracht van online echter behoorlijk onderschat, zo is nu gebleken. Het lijkt nu te laat om het verloren marktaandeel terug te pakken maar de strijd is nog niet verloren! Er liggen nog altijd kansen, voor e-tailers maar zeker ook voor retailers, in mobile commerce (m-commerce). Lees meer over: De mobiele customer decision journey.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl




  1. fishing 08 | 08 | 2014 - 03:38

    If you desire to obtain a good deal from this piece of writing then you have to apply such strategies to your won web site.


0