ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 35

Het is weer vrijdagmiddag, tijd voor het belangrijkste e-commerce nieuws van dit moment!  Met deze week onder andere 7 eye-openers voor contentmarketing, het effect van cross-selling op je conversie en het einde van de Product Listing Ads.

7 eye-openers voor contentmarketing

Wat is contentmarketing en hoe ga je er effectief mee aan de slag? Contentmarketing gaat al langer mee dan vandaag, waardoor alle inspanningen van marketeers al getest zijn. En wat blijkt? Contentmarketing is hartstikke waardevol! Lees in het artikel van Frankwatching de 7 eye-openers voor contentmarketing!

eye-opener

Wat is het effect van cross-selling op je conversie?

Ondanks dat het overal wordt toegepast, weten partijen in werkelijkheid vaak niet wat het effect is van hun aanbevolen producten en andere inzet voor cross-sell. Positief of negatief. De boodschap is dus vooral: zorg dat je dat wel te weten komt. Wegen bijvoorbeeld de mogelijke hogere bestelwaardes op tegen dat wat het aan conversieverlies kan opleveren? In dit artikel van Get Elastic worden een aantal suggesties gegeven hoe te testen met het aanbieden van aanbevolen en gerelateerde producten, om inzicht te krijgen in de toegevoegde waarde én nadelige effecten hiervan.

Succesvol e-mails doormeten met Google Analyticsemail-meten

Opens en kliks meten is voor iedereen eenvoudig, elke e-mail tool biedt dit standaard aan. Maar wat gebeurd er na de klik op de webshop? Hoe presteert de landingspagina die je speciaal voor je e-mail campagne hebt aangemaakt? Converteren de kliks wel naar orders? Campaign Monitor heeft 3 handige tips om je e-mailmarketing inspanningen na de klik goed door te kunnen meten met Google Analytics.

De huidige status van e-commerce search

Als de zoekfunctie in je webwinkel goed werkt help je gebruikers snel op weg. Maar uit dit onderzoek op Smashing Magazine blijkt dat zoekfuncties in verschillende shops niet altijd even optimaal presteren op veel verschillende disciplines.

10 opvallende reacties van bedrijven op social media

Klanten zoeken via sociale media contact met bedrijven om te klagen, ze te complimenteren, service te vragen of advies in te winnen. Goede webcare is belangrijk om de relatie met de klant te versterken. Daarnaast kan goede webcare ook de nodige exposure opleveren. Bekijk de 10 voorbeelden van opvallende social reacties van bedrijven op klanten!

social-media

Infographic: effectief zoeken met Google!

Google is dé zoekmachine voor het zoeken naar informatie, nieuws en afbeeldingen. Maar wist je dat Google je ook kan helpen met contentmarketing en het vinden van linkpartners? In deze infographic vind je diverse zoektips waarmee je bijvoorbeeld in websites kan zoeken, gelijkwaardige content kan vinden en op pagina titles kan zoeken. Een handig overzicht voor het effectiever gebruiken van Google!

Einde van de Product Listing Ads

Aan het einde van deze maand nemen we definitief afscheid van de Product Listings Ads (PLAS) en stappen we over op de Google Shopping Campaigns. Search Engine Watch blikt terug op deze succesvolle techniek.

Goed weekend!

 

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 35 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment