Wat kan big data nu betekenen voor retailers? #ADV

Eén ding is zeker, in de media is de term ‘big data’ onvermijdelijk geworden. Het ziet er dan ook niet naar uit dat dit snel gaat veranderen. Als het aan Gartner ligt, is big data de hype reeds gepasseerd. De verwachtingen van big data zijn volgens Gartner onrealistisch hoog geworden. Het risico bestaat dat de technologie meer belooft dan kan worden waargemaakt. Als big data alleen maar als technologie wordt aangevlogen dan kan dat zomaar eens realiteit worden. Aan de andere kant is big data een technologisch gedreven ontwikkeling. En technologie is immers de drijvende kracht achter innovatie. Partijen als Google en Facebook hebben deze technologieën bedacht, ontwikkeld en publiek gemaakt via opensourceprojecten. Met cloudpartijen als Amazon (AWS), kunnen nu veel meer organisaties laagdrempelig ermee aan de slag, waardoor er nu enorm veel mogelijk is. Maar wat dan precies? Lees meer over: Wat kan big data nu betekenen voor retailers? #ADV.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Comment