1 jaar ecWeekend – De tien best gelezen artikel op een rij

Wauw, het is alweer een jaar geleden dat we ons eerste ecWeekend blog de wereld in stuurden. En in die tijd hebben heel wat onderwerpen de revue gepasseerd. Daarom deze week een overzicht van de tien meest gelezen ontwikkelingen, tips en tricks van het afgelopen jaar. Enjoy!

ecweekend_1jaar

1. De conversiekracht van de juiste kleur

Als onze ogen een kleur zien, gaat onze hypothalamus werken. Deze stuurt signalen naar de hypofyse die vervolgens weer signalen doorgeeft aan het endocriene systeem en de schildklier. De hormonen die vrijkomen veroorzaken fluctuatie in stemming en emotie en uiteindelijk gedrag… ja, ook online gedrag. Lees op Kiss Metrics hoe je de psychologie van kleur kan gebruiken om de conversie van je website te verhogen.

2. Google stopt met onderstrepen van links

Google past zijn ontwerp niet vaak aan, maar na 18 jaar later stopt Google met het onderstrepen van links. Waarom? Om de leesbaarheid ten goede te laten komen en voor een moderne ‘touchfriendly’ look voor mobile en apps. Lees het volledige artikel op The Verge.

3. Tien tips van het schorem van de social media

Schorem Haarsnijder en Barbier blijft één van de meest opvallende social media cases in Nederland. Met meer dan 133.000 likes zijn ze ongekend invloedrijk voor een ‘simpele’ barbier. Wat maakt hun content op social media zo sterk? Lees in dit artikel op De Beste Social Media tien redenen inclusief voorbeelden.

tien succesvolle social media tips

4. Zeven usability tips voor je bestelproces

In dit artikel op Econsultancy.com staan zeven tips voor een specifiek onderdeel van optimalisatie van het bestelproces, namelijk het voor-invullen van de adresgegevens gegevens en postcode ‘look-up’. Ga snel aan de slag met het verbeteren van jouw bestelproces.

5. Heeft jouw landingspagina het juiste gevoel?

De eerste indruk van je webshop is cruciaal. Het gevoel dat je landingspagina overbrengt op de bezoeker is dan ook vaak doorslaggevend. Maar overtuig jij de bezoeker ervan dat ze aan het juiste adres is? James Scherer geeft in dit artikel op Kissmetrics enkele tips en tricks waar je op kunt letten om je eigen landingspagina’s nog verder te verbeteren door het juiste gevoel te creëren bij een bezoeker.

6. Back to basic met linkbuilding

SEO is in de afgelopen jaren flink veranderd evenals het linkbuilding proces. Echter is de kwaliteit die een link tot een goede link maken grotendeels hetzelfde gebleven. Wat zijn de fundamentele basics van het linkbuilden? Lees alles over goede vs. slechte links en verschillende type links in 5 fundamentals of link building that will never go away!

7. Tien voorbeelden van online en offline verbinden

Omnichannel retailing. Steeds vaker wordt er gesproken over het integreren en verbinden van online en offline verkoopkanalen. Makkelijk gezegd, maar een passende oplossing voor jouw merk die daadwerkelijk bijdraagt aan het behalen van de business case, ligt niet voor het oprapen. Twinkle Magazine bracht de oplossingen van tien merken samen in dit inspirerende stuk.

8. Tien tips om je ‘over ons’-pagina te verbeteren!over ons pagina optimalisatie

De ‘over ons’-pagina is meer dan alleen een visitekaartje en verdient alle aandacht om te optimaliseren. Bezoekers kopen eerder bij een bedrijf of webshop die ze vertrouwen, die een eerlijk verhaal vertelt en laat zien wie ze (persoonlijk) zijn. In dit artikel op Kiss Metrics tien tips die je helpen een verpletterende indruk achter te laten!

9. Weg met ‘Branded Content’!

Onafhankelijke content is een goed verhaal, authentiek, op inhoud en relevantie waarin niet continu over onszelf gesproken wordt. Onafhankelijke content is content die gelezen, bekeken of beluisterd wordt. Lees op Frankwatching de zes tips over hoe je zelf onafhankelijke content kunt creëren en haal inspiratie op uit de diverse voorbeelden!

10. De do’s en don’ts van een subjectline

Een succesvolle mailing heeft een subjectline die opvalt, je aandacht trekt en je ‘verleidt’ verder te lezen. Maar er zijn ook saaie, onaantrekkelijke, standaard, wanhopige en zelfs misleidende onderwerpsregels. Marketeers zoeken vaak de grens op en soms gaan ze die ook over. In dit artikel van Vertical Response worden alle don’ts op een rij gezet en krijg je meteen een aanbeveling van hoe het wél moet. Do it!

Goed weekend!

Het bericht 1 jaar ecWeekend – De tien best gelezen artikel op een rij verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment