8 tips voor contentmarketing van contentmarketingexperts

Elke seconde komen er 17 webpages bij. Elke seconde. Dus terwijl je dit leest, zijn er minstens 34 webpagina’s bijgekomen. Elke dag worden er 2 miljoen blogposts geschreven. Meer content betekent niet automatisch dat het allemaal goede content is. De focus moet liggen op de kwaliteit, niet op kwantiteit. In dit blog lees je 8 tips voor het maken van goede content naar aanleiding van het Congres Content Marketing & Webredactie in Utrecht op 20-11-2014.

Content Marketing tips van experts

 

1. Maak content voor de beleving, geen opsomming van features – Margot Bloomstein

Bezoekers willen ontdekken, vergelijken en oriënteren. Help ze daarom ook in deze fasen van de customer journey. Geef bezoekers een beleving op je website. Laat zien waar je merk voor staat, hoe het aansluit op de doelgroep en hoe het in de behoefte van je doelgroep voorziet. Overigens, voor de snelle beslissers kun je natuurlijk best die opsomming van features noemen.

Wanneer je de bezoeker beter helpt in de fase voor de aankoop, kan het zijn dat de bezoeker uiteindelijk minder koopt, omdat deze beter weet waarnaar hij wel en niet op zoek is. Dit hoeft helemaal niet erg te zijn, want de bezoeker heeft in ieder geval geen negatieve ervaring met je merk.

Lees het hele artikel op Marketingfacts

Het bericht 8 tips voor contentmarketing van contentmarketingexperts verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment