Meer onlinemarketingrendement met attributie

Google Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn de mogelijkheden voor optimalisatie met attributie gratis toegankelijk geworden. In Google Analytics tonen attributierapporten welke campagnes zorgen voor sales en welke daarbij assisteren. 

Veel marketeers vinden attributie moeilijk. En dat is het misschien ook wel. Er is veel data die je ook nog eens moet interpreteren op basis van allemaal aannames. Daardoor is het lastig om tot actiegerichte analyses te komen. Een eenvoudige vraag als ‘Welke extra winst genereren we met een budgetstijging van 100 procent voor een displaycampagne?’ is nog steeds moeilijk te beantwoorden. Daarom laten veel organisaties attributie al snel voor wat het is. Dat is jammer want inmiddels is het goed mogelijk om te optimaliseren met behulp van attributie. Hieronder zal ik een paar praktische mogelijkheden bespreken die iedereen direct kan toepassen en waarmee je je rendement wellicht flink kan opschroeven. Lees meer over: Meer onlinemarketingrendement met attributie.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *