25 Inspirerende Content Marketing quotes van het SMC050 congres

Met 100 sheets in 30 minuten nam Cor Hospes, onder andere schrijver van het boek “Contentbijbel”, ons mee in de wereld van Content Marketing tijdens het SMC050 congres afgelopen maandag 3 maart in Groningen. Lees nu in 2 minuten de top 25 quotes uit zijn presentatie:

SMC050_5

“Verhalen verbinden, geven identiteit en versterken relaties”

“Those who tell the stories rule the society” #plato

“Wil je overtuigen? Vertel dan verhalen en kom niet met statistieken aan” #danielkahneman

“Activeer door te verwijzen naar geuren, kleuren, smaken en beweging”

“Meer beelden en metaforen zorgen voor meer hersenactiviteit”

“Door een verhaal gaan hersenen synchroon lopen”

“Verhalen kunnen ons doen denken en vormen”

“Content create to help, sells, content created to sell doesn’t” #lindaboff

SMC050_4

“Raak, betrek, beweeg je lezers”

“Wees geloofwaardig of waarachtig”

“Wees authentiek en echt”

“Marketeers staan in zendstand, ze focussen enkel op sales”

“Content is geen king, content is lakei”

“Ga de problemen van mensen oplossen, los op waar zij ’s nachts wakker van liggen”

“Eerst dienen, dan verdienen, wees de lakei!”

“USP (Unique Selling Point) wordt USP (Unique Serving Proposition)”

SMC050_2

“Hoe kun je anderen inspireren als je zelf niet geïnspireerd bent?”

“Maak geen fantastische content, maak een fantastisch verhaal. Heb je ooit iemand horen zeggen: ‘Wauw, wat een geweldige content’ in een bioscoop of na het lezen van een boek?”

“ Tell don’t sell”

“Verhalen verbinden en bewegen”

“Passie in verhalen, passie in content, passie voor product”

“What’s in it for them? Be believable”

“Denk niet in content, denk in verhalen”

SMC050_3

“What’s the story behind your story?”

“Denk na, waarom doe je wat je doet?”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met collega Meike Kuipers.

Het bericht 25 Inspirerende Content Marketing quotes van het SMC050 congres verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment