ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 18

Abandonned shopping cart campagnes, de praktijk van customer centric content marketing en de usability van filters. Ook deze week hebben onze experts de beste artikelen op een rij gezet om jou het maximale uit je webshop te laten halen.

Maximaal resultaat uit elke shopping cart!

Ondanks dat de digitale winkelmand door veel bezoekers wordt gevuld, haakt uiteindelijk meer dan de helft alsnog af zonder iets te kopen. Abandon shopping-cart campagnes helpen je deze bezoekers over te halen om hun bestelling alsnog af te ronden. Van belang is om de klant in deze campagne centraal te stellen. Dit zal als uiteindelijke resultaat hebben dat het algemene conversie percentage aanzienlijk zal stijgen! Lees in deze blog op Marketingfacts hoe het maximale resultaat uit deze campagnes behaald kan worden.

Meer conversie door abandonned shopping cart campagnes

Hoe zet je de klant centraal bij Content Marketing?

Zet de behoeftes van je klant centraal bij het bedenken van nieuwe ideeën voor content marketing campagnes. Hun belangen, problemen, doelen en hun redenen om jouw product te kopen zijn voor jou input voor je content marketing concepten. Laat je inspireren door deze vier voorbeelden van content marketing waarbij de klant centraal staat op Search Engine Watch. Maak krachtige content waarmee jouw doelgroep engaged en waarmee je links en shares kunt verdienen!

Werken jouw filters wel voor de doelgroep?

Filteren op de website is heel erg belangrijk voor een goede gebruikerservaring, want dit bepaalt hoe snel je tot een relevante set van producten komt die voldoet aan je wensen of behoefte. In de praktijk blijkt echter dat bij veel websites de filtering niet goed op orde is. In dit artikel op Smashing Magazine wordt ingegaan op een onderzoek waar heel veel websites zijn gescreend op wat er mis gaat, maar er worden ook best-practices gegeven voor de juiste filter-ervaring, zoals het bieden van categorie-specifieke filters, het bieden van thematische filters en de manier waarop de filter-waarden worden weergeven.

Gebruik Analytics voor content optimalisatie

Wist je dat Google Analytics als input kan dienen voor het optimaliseren van jouw content? In deze blog van Kim Garst lees je onder andere hoe interne zoekopdrachten verrassende inzichten kunnen bieden om jouw content te optimaliseren. Kijk daarnaast op welke pagina’s jouw bezoekers landen en wat hun gedrag vervolgens is. 4 handige tips voor content optimalisatie!

26 Grappige Google feiten die je nog niet wist!

Google is de belangrijkste zoekmachine ter wereld. De zoekmachine wordt dagelijks gebruikt voor het vinden van informatie op het internet, maar wat weten we eigenlijk over Google zelf? Bekijk de infographic op Frankwatching met 26 grappige feiten over Google die je nog niet wist! Zo was Backrub de originele naam van Google… je moet er toch niet aan denken dat we ‘even gaan backrubben’ in plaats van ‘even googlen’?!

26 grappige Google feiten die je nog niet wist!

Is PageSpeed een rankingfactor of indexatie issue?

Al jaren geeft Google aan dat een trage laadtijd van een website een degradatie kan zijn voor websites, maar is dit nog steeds zo? John Mueller van Google Zwitserland geeft aan dat hij niet zo zeker weet of dit nog wel een rankingfactor is. Wat betekent dit? Wordt een pagina die nu veel te traag is, gewoon niet meer door Google geïndexeerd? Lees de Google+ discussie op Seroundtable.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 18 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment