Bouwen aan het volgende moment

Miljarden keren per dag maken consumenten gebruik van Google wanneer ze iets willen weten, ergens naartoe willen gaan, iets willen doen of iets willen kopen. En op deze momenten gebruiken consumenten steeds vaker hun smartphones om een antwoord te vinden. Sterker nog: in tien landen, waaronder de VS en Japan, worden meer Google-zoekopdrachten uitgevoerd op mobiele apparaten dan op computers. Dit creëert nieuwe kansen voor marketeers om mensen te bereiken op nieuwe contactpunten doorheen het aankoopproces van de consument.
Google legt zich erop toe om samen met marketeers te werken op de momenten die hun de meeste zakelijke kansen bieden. In het afgelopen jaar hebben we een aantal innovaties geïntroduceerd, vooral op het gebied van app-promotie en rapportage, met als doel om u meer mogelijkheden te geven om in contact te komen met consumenten.
Vanmorgen hebben we tijdens een wereldwijde livestream-sessie meer AdWords-innovaties aangekondigd aan een publiek van 20.000 klanten. Hieronder vindt u de hoogtepunten van de aankondigingen van vandaag. U kunt de herhaling van het volledige programma hier bekijken.
Advertentie-ervaringen die de beste kansen bieden
Consumenten hebben steeds hogere verwachtingen, vooral op het vlak van mobiele apparaten. Ze willen dat alles klopt én dat het direct beschikbaar is. Marketeers moeten aan de wensen van hun doelgroep voldoen, op elk moment, waar ze zich ook bevinden. Onze investeringen in mobiele technologieën worden aangestuurd door de verwachtingen van consumenten dat ze direct relevante advertenties willen te zien krijgen. Op basis van uw feedback en onze inzichten in de manier waarop mensen naar informatie zoeken, hebben we een nieuwe reeks advertentie-ervaringen geïntroduceerd die meer interactief en verijkender zijn. Deze reeks is ontwikkeld op basis van swipe interacties om zo te voldoen aan de behoeften van consumenten precies op het moment dat ze op zoek zijn naar:
        Hotels: dagelijks worden er op Google miljoenen zoekopdrachten naar hotels uitgevoerd[3]. Dit zijn miljoenen potentiële boekingen! Wanneer mensen naar hotels zoeken, zijn ze op zoek naar omschrijvingen, recensies, beoordelingen, beschikbaarheid, locatie, Google Street View en kwalitatieve foto’s. Vandaag hebben we aangekondigd dat hotel advertenties nu wereldwijd beschikbaar zijn voor alle bed and breakfasts, vakantiehuizen en hotel partners over de hele wereld. Deze hotel advertenties weergeven actuele prijzen van een divers aantal bronnen waarbij de consument een reservering kan plaatsen op de website van de partner.
Automatisering om veel momenten tegelijk vast te leggen
Consumenten komen in contact met bedrijven via miljarden zoekopdrachten per maand, via miljarden video’s die elke maand worden bekeken en via miljarden interacties met talloze sites en apps. Deze enorme omvang kan overweldigend zijn, maar dankzij automatisering kunt u de complexiteit de baas blijven en precies die advertenties aan consumenten weergeven die overeenkomen met hun doelen en context.
        Automatisch bieden Dagelijks stellen AdWords-biedstrategieën miljarden biedingen in[4] voor duizenden adverteerders, zodat zij efficiënter en doeltreffender kunnen werken. Vandaag hebben we een nieuw rapportage dashboard geïntroduceerd dat meer duidelijkheid en controle biedt wanneer u de prestaties van biedstrategieën op de lange termijn evalueert. Met nieuwe simulatie-tools kunnen adverteerders ook het verschil tussen volume en kosten evalueren bij verschillende CPA-doelen.
        Dynamische zoekadvertenties zijn een effectieve manier om automatisch actuele en relevante advertenties weer te geven op basis van de inhoud van uw website, zonder dat u zoekwoorden hoeft te beheren. Vandaag hebben we diverse grote verbeteringen geïntroduceerd, waaronder aanbevolen categorie doelen op basis van de inhoud van uw website, voorgestelde CPC’s voor elke categorie, en meer inzicht in de advertenties die worden weergegeven en de pagina’s waarop uw klanten terechtkomen.
Alle belangrijke momenten evalueren
Marketeers moeten er zeker van zijn dat ze alle belangrijke momenten evalueren, van de eerste vertoning tot de uiteindelijke conversie. Hiervoor zijn methoden en statistieken vereist die voldoen aan het steeds complexer wordende aankoopproces, dat via verschillende apparaten, apps, gesprekken en winkels loopt. Door al deze contactpunten op te nemen in de analyse, kunnen marketeers de volledige impact van hun campagnes meten en betere zakelijke beslissingen nemen.
Vandaag hebben we verschillende nieuwe producten geïntroduceerd waarmee u het volgende kunt realiseren:
        AdWords Attribution Wij maken het eenvoudig voor search marketeers in het zoek-netwerk om verder te kijken dan een laatste-klikken attributie model. U kunt een attributie model selecteren voor elk van uw conversietypen. De keuze die u maakt, wordt weergegeven in uw AdWords-rapporten en geïntegreerd in uw automatische biedingen. Bovendien introduceren we attributie op basis van gegevens, waarbij uw eigen conversie gegevens worden gebruikt om de werkelijke bijdrage van elk zoekwoord in het conversiepad te berekenen.
        Conversies via verschillende apparaten geïntegreerd in automatisch bieden In verband met het nieuwe aankoopproces van consumenten is het voor marketeers belangrijker dan ooit om activiteiten te evalueren die worden gestart op het ene apparaat en worden voltooid op een ander apparaat. Later dit jaar kunt u actie ondernemen op basis van deze insights wanneer conversies via verschillende apparaten worden geïntegreerd in automatisch bieden. Dit is een onderdeel van een grotere update die u de mogelijkheid biedt om conversies via verschillende apparaten op te nemen in de kolom ‘Conversies’.
        Marketing experimenten Vanmorgen hebben we marketing experimenten geïntroduceerd om marketeers te helpen de volledige impact van hun AdWords-campagnes te meten. Door een experiment uit te voeren, heeft de Duitse retailer DefShop een stijging van 11,6% in het aantal aankopen en een stijging van 38,2% in het aantal merk zoekopdrachten gerealiseerd die anders niet mogelijkheid waren. Neem contact op met uw AdWords account team voor meer informatie over marketing experimenten.
Google is een bedrijf dat zich richt op doeltreffendheid en snelheid. Het is altijd onze missie geweest om mensen in contact te brengen met datgene waarnaar ze op zoek zijn, op exact het juiste moment. Dit zijn de momenten die belangrijk zijn voor consumenten, marketeers en voor ons bij Google, omdat het de momenten zijn waarop beslissingen worden genomen en voorkeuren worden gevormd. Zoals u ziet, zijn alle producten die vandaag zijn aangekondigd, gebaseerd op deze kernpunten.
We willen iedereen die de AdWords Performance Summit heeft bijgewoond of de livestream heeft bekeken, hartelijk bedanken. Ik ben erg benieuwd naar de manier waarop u onze nieuwe producten gaat benutten. Samen met u zullen we er alles aan doen om uw klanten de best mogelijke ervaring te bieden op de momenten die ertoe doen.
Jerry Dischler, Vice President Product Management van AdWords
[1] Polk Automotive Buyer Research, 2013 (bron)
[2] Interne gegevens van Google, mei 2015
[3] Interne gegevens van Google, 2015
[4] Interne gegevens van Google, 2014
[5] App-promotie in de Google Play Store bevindt zich nog in de proeffase
[6] Mobile App Marketing Insights: How Consumers Really Find and Use Apps, Google/Ipsos MediaCT, mei 2015

Lees het originele artikel

Leave a Comment