Online aankopen doe jij in de tijd van je baas

Alle marketingcampagnes hebben een doel, bijvoorbeeld meer conversies, hogere omzetten en/of meer rendement. Wat het doel ook is, er is altijd een beste moment om je doel(en) te bereiken. Om hier een algemeen beeld van te geven, heb ik analyses gedaan onder een grote diversiteit aan data uit sectoren als financiële dienstverlening (bancaire zaken, verzekeringen), e-commerce (webshops) en algemene dienstverlening (makelaardij, consumentenrechten, etcetera). Bewust of onbewust, op bepaalde momenten zullen jouw online bezoekers sneller overgaan tot een conversie. Dan heb ik het niet over seizoensinvloeden, maar over momenten op de dag. Denk dan in het conversiepercentage en de waarde per bezoeker die gedurende een uur (of meerdere uren) significant hoger zijn. Zoals de titel van dit blog al verraadt: dit is voornamelijk gedurende de (werk)dag. Lees meer over: Online aankopen doe jij in de tijd van je baas.

Lees het originele artikel op Marketingfacts.nl

Leave a Comment