ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 23

Ontdek welke Pinterest posts het meeste verkeer naar jouw webshop leiden, vijf psychologische principes voor e-mail marketing nieuwsbrieven en wat gebeurt er eigenlijk ná de checkout? De belangrijkste ontwikkelingen van week 23 op een rij! 

Welke Pinterest posts genereren het meeste verkeer?

Ben jij al druk bezig om van alles en nog wat te pinnen? Lees deze post op Freeborboleta.com en ontdek waar in Google Analytics je kunt zien welke pins het meeste verkeer naar jouw site leiden. Dit geldt niet alleen voor Pinterest, maar je kunt deze rapporten ook gebruiken voor je andere social media kanalen. 

ecw_2015_23_1blog

Wat gebeurt er na de checkout?

We zijn veel bezig om de website en andere touchpoints te optimaliseren voor de (eerste) aankoop. Maar voor veel bedrijven komt de omzet vooral uit herhalingsaankopen. Belangrijk dus om de hele customer journey te optimaliseren, dus ook al meteen nadat het artikel gekocht is. In dit artikel op shopify wordt een aantal leuke tips gegeven voor het optimaliseren van de eerste ervaring na de checkout; zoals het personaliseren van de ‘bedankt-pagina’, de bevestigingsmail en de verzendbevestigingsmail. Verder is het ook belangrijk dat het pakket en het uitpakken een onvergetelijke ervaring moet zijn, gevolgd door een goede follow-up email. 

5 psychologie principes voor e-mailmarketing

Zoals bekend worden nieuwsbrieven lang niet altijd goed gelezen. De ontvanger scant de content snel en als iets hem triggert maakt hij de keuze verder te lezen en te klikken. Als marketeer kan je op verschillende manieren invloed uitoefenen op het gedrag van de lezer. Op Email on Acid vind je vijf psychologische principes die helpen je nieuwsbrief effectiever te maken. 

11 tactieken voor de perfecte SEO van je webshop

SEO wordt steeds ingewikkelder. Dit geldt ook voor webshops, die vaak geheel automatisch nieuwe pagina’s en dus content genereren. Laadsnelheden worden steeds belangrijker. En dan zijn er natuurlijk nog de afbeeldingen die bij een groot assortiment lastig te beheren zijn. In dit artikel op Frankwatching worden elf on-page SEO-tactieken behandeld die allemaal van belang zijn voor een optimale score in zoekmachines. 

Zijn jouw blogposts wel blogposts?

Het vergroten van je bereik met een blog werkt vaak goed, zolang je blog posts geen verkapte advertorials zijn. Jennifer Augustus geeft op het HubSpot blog acht tekenen die erop wijzen dat je advertorials aan het schrijven bent in plaats van blogposts. Ben jij op je blog aan het verkopen in plaats van informeren? Praat je over jezelf in plaats van waar je doelgroep interesse in heeft? Lees meer over deze en de andere tekenen op het HubSpot blog. 

Adverteren op Instagram nu voor alle adverteerders

Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders. Ook kleinere adverteerders zijn straks welkom, lezen we op Emerce. Daarnaast wordt het mogelijk om advertenties beter af te stemmen. Adverteerders kunnen verder call-to-actions in hun uitingen toevoegen om aankopen te stimuleren. De uitdaging voor het platform is het verlangen van rendement door adverteerders. Klikken zijn veelal nog belangrijker voor (kleine) adverteerders dan bereik.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 23 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment