Picqer wil verdubbeling omzet in een jaar

Je magazijn besteed je het liefste direct uit zodra dat financieel mogelijk is, goede software is duur en zelf alles regelen is veel te tijdrovend en omslachtig, toch? Niet volgens de heren van Picqer. Zij ontworpen software waarmee óók het mkb haar magazijn en orderpicken kan optimaliseren.

Picqer is in 2012 gestart door Casper Bakker en Stephan Groen. Zij hadden al ervaring met het bouwen van webapplicaties en kwamen erachter dat groothandels vaak tienduizenden euro’s investeerden in magazijnsoftware die ook nog eens veel te omslachtig in elkaar zat. Rijen servers, wekenlange training en kostbare software konden volgens hen vervangen worden door één simpele oplossing in de cloud. Met Picqer koop je een oplossing vanaf honderd euro per maand, waarmee ook groothandels prima overweg kunnen.

Voorraadbeheer en magazijnsoftware
En als groothandels ermee kunnen werken, is het zeker ook een goede oplossing voor webwinkeliers, ontdekten de heren. “Met onze software weet je wat je op voorraad hebt en waar het ligt. Webwinkeliers gebruiken Picqer voor voorraadbeheer en als magazijnsoftware, maar ook voor backorders of het inkopen. En omdat de software via de cloud werkt heb je gelijk een backup, updates en de informatie vanaf elke locatie”, zo vertelden de heren ons gisteren op het Logistiek & Ecommerce-event.

Ze zijn dan ook vastberaden de markt te veroveren en zien hierin eigenlijk alleen maar kansen. “Picqer als oplossing voor een top 100-speler? Waarom niet”, vertelt Casper serieus. Ook het argument van de overstap naar een fulfilmentbureau ziet hij niet als reden om niet voor Picqer te kiezen. “Er wordt dan al snel gedacht dat een fulfilmentbureau er wel voor zal zorgen, maar dat is lang niet altijd de beste keuze”, geeft Casper aan. “Het is maar de vraag of de software die zij bieden jou meer inzicht in je business geeft.”

Koppelingen met Exact, SEOshop en Moneybird
“Je wilt dat de facturen direct in jouw boekhouding komen, toch? Wij hebben koppelingen met Exact, Twinfield en Moneybird. Met onze software kun je in één keer verschillende webwinkels vullen met voorraadinformatie, levertijden en statussen van bestellingen. Ideaal dus voor multishops, omnichannel-ondernemers of webwinkels die cross-border gaan. Door koppelingen met SEOshop en Magento kun je bij ons via een app alle info bijhouden en alles zelf vanuit huis beheren. Het is maar de vraag of de fulfilmentpartner van jouw keuze dat kan.”

Het bedrijf was dus in eerste instantie gericht op groothandels, maar nu er ook koppelingen zijn met bijvoorbeeld SEOshop of Magento, zit er echt groei in. Inmiddels is de honderdste klant aangesloten, waarbij acht van de tien klanten al webwinkeliers zijn. Het bedrijf is naar eigen zeggen inmiddels winstgevend en wil nu echt doorpakken. Het verhuist komende tijd naar een nieuw kantoor in Arnhem waar direct ruimte is voor een extra vertegenwoordiger en programmeur. Samen met deze nieuwe collega’s hoopt het bedrijf de komende twaalf maanden de omzet te kunnen verdubbelen. ” We hebben nu een solide basis gelegd en zijn nu echt klaar om gas te geven.”

Lees het originele artikel op WebWinkelWeblog.nl

Leave a Comment