ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 29

Krijg meer social shares, verbeter de mobile usability door inzicht in micro-momenten en ontdek welke site optimalisaties direct het meeste resultaat opleveren. Dit zijn de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen week:

Verbeter mobile usability:
focus op micro-momenten

In hun customer journey maken consumenten in plaats van lange online zoektochten op de desktop, steeds vaker gebruik van hun mobiele device in zogenaamde micro-momenten. Door deze micro-momenten inzichtelijk te maken en deze echt te begrijpen kan je veel winst maken op je mobiele usability. In dit artikel op usertesting.com staat een samenvatting van interessante inzichten en take-aways van verschillende soorten micro-momenten. Ga voor jouw doelgroep na welke micro-momenten er zijn en hoe je tijdens deze momenten het beste op hun context en behoeften inspeelt.

ecw_2015_29_1

Meer social shares, zonder je lezers te irriteren

Er zijn verschillende manieren te verzinnen om te zorgen dat de content die je creëert zoveel mogelijk shares krijgt op social media. Maar om op de lange termijn succesvol te zijn, is het belangrijk om je bezoekers hierbij niet te irriteren. Neil Patel geeft op Search Engine Journal 8 manieren, waarmee je zorgt voor meer social shares zonder je bezoekers te irriteren.

10 manieren om je e-mail open ratio te verhogen

Hoewel de open ratio natuurlijk nooit alles zegt over het succes van e-mailcampagnes, is het zeker de moeite waard om verder te optimaliseren. In dit artikel op Freshmail.com vinden we 10 manieren om dit effectief en stap voor stap op te pakken.

Welke site aanpassingen leveren geld op?

Hoe bepaal je waar binnen de salesfunnel je de aanpassingen moet doen? Vaak heb je een lijst met verbeterpunten, maar je wilt natuurlijk die punten aanpakken die jou het meest rendement opleveren. Onze collega Wouter legt op Emerce uit hoe je dit met behulp van Google Analytics inzichtelijk kunt krijgen!

Mobiele onvriendelijkheid eist zijn tol

Websites die niet aan de mobile friendly criteria van Google voldoen, trokken de afgelopen maanden minder organisch verkeer. Gemiddeld leverden ze een kleine 10% van hun traffic in, zoals becijferd door Adobe en te lezen op Twinkle Magazine. Ook stelt het onderzoek dat de mobile advertentietarieven de afgelopen periode flink zijn gestegen in verband met de toegenomen populariteit van AdWords op mobiele apparaten.

Wehkamp geeft vloggers eigen webshop

Wehkamp werkt vanaf deze week samen met 4 van de meest invloedrijke vloggers van Nederland. Zo lezen we op Emerce. In september 2014 lanceerde Wehkamp al een exclusief YouTube kanaal in samenwerking met deze vloggers, wat nu wordt uitgebreid met een redactionele pagina en eigen winkel op Wehkamp.nl. Met deze ontwikkeling zet de retailer een inspirerende stap in de uitbreiding van haar contentmarketing strategie.

Facebook past klikbeleid aan

Facebook heeft het klikbeleid voor haar adverteerders aangepast. Adverteerders moesten tot voor kort ook betalen voor likes en commentaren, maar deze worden nu niet langer meer meegerekend. Hierdoor betalen adverteerders alleen nog voor meetbaar webverkeer en app-installaties. Dit uit zich bijvoorbeeld als webverkeer naar een externe site, het klikken op call-to-action of Call Now-Knoppen, de installatie van mobiele apps of het kijken van een video.  Alles over deze ontwikkeling lees je terug op Emerce.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 29 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment