ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 35

Leer welke psychologische principes bijdragen aan goed converterende e-mails, kom erachter wat je doelgroep écht wil, lees hoe je content optimaal in kan zetten met behulp van een multidevice content strategie en meer. Dit is hét e-commerce nieuws van week 35:

Deze 5 psychologische principes verbeteren je e-mails!

Bij alle keuzes die we maken speelt emotie een belangrijke rol. En dat geldt ook als het gaat om het openen van en doorklikken in een e-mail nieuwsbrief. In dit artikel van Email On Acid worden kleur en personalisatie genoemd als twee psychologische principes die jou helpen om je nieuwsbrieven te optimaliseren voor een hogere conversie. Ontdek wat je nog meer kan doen om je conversie uit e-mail nieuwsbrieven te verhogen!

ecw_2015_35_top

Hoe weet je wat je doelgroep écht wil?

Content Marketing Institute onderzocht hoe je er achter komt wat je doelgroep écht wil. Door onder andere de presentatoren van Content Marketing World 2015 te ondervragen stelde Content Marketing Institute een flinke lijst op met tips om erachter te komen wat je doelgroep echt wil. Door het toepassen van deze tips is de kans groter dat jouw Content Marketing werkt!

Betalingsverkeer juist instellen in Google Analytics

Als een betalingswebsite als verwijzend verkeer in Google Analytics binnenkomt, dan weet je niet hoe de bezoeker oorspronkelijk op jouw website binnen is gekomen. Het artikel van Optimize Smart legt uit op welke manieren je dit kunt voorkomen.

Het einde van Flash, op naar HTML5!

Een aantal grote browsers heeft onlangs stappen ondernomen waardoor Flash inhoud niet meer standaard geladen wordt. Aangezien dit impact heeft op alle advertentie types die Flash gebruiken, zullen Flash advertenties vanaf 1 september 2015 niet meer ondersteund worden in AdWords. Hoe staan jouw display campagnes ervoor? Lees er alles over in deze blogpost van Google Services.

Hoe ziet de optimale check-out pagina eruit? [infographic]

Recent onderzoek heeft aangetoond dat gemiddeld 68% van de bezoekers met een gevuld winkelmandje afhaakt in het check-out proces. Je bent dus heel dicht bij een conversie, en toch verlies je de sale. Door de check-out pagina te optimaliseren kun je de conversie enorm verhogen. Maar hoe doe je dat dan? Deze leuke infographic van VWO laat het je zien!

Zet content optimaal in met een multidevice content strategie

Hoe houd je rekening met consumenten die content op verschillende manieren zien, horen en lezen? Content first! Zet content op de eerste plaats. Er wordt vaak gedacht vanuit design en ontwerp, maar het is reuze belangrijk om eerst vast te stellen welke content geplaatst gaat worden en of deze content (in combinatie met design) gaat bijdragen aan je eigen doelen en de doelen van je klant. Deze klant heeft op elk device een andere intentie en toont ander gedrag en jij kan daarop inspelen met een multidevice content strategie. Meer informatie is te lezen in dit artikel van Frankwatching.

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 35 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment