De Nieuwe Zaak en Clang zetten volgende stap in Data Driven Marketing

Steeds vaker vormt data dé basis voor het opzetten van goede e-mailcampagnes. De Nieuwe Zaak speelt sterk in op de inzet en continue doorontwikkeling van één van de grootste ontwikkelingen in ons vakgebied: Data Driven Marketing. Ons E-mail Marketing team selecteerde Clang om hier een sleutelrol in te spelen. Dit interview met Roger van Kampen, Team Lead E-mail Marketing, beschrijft onze visie op Data Driven Marketing.

DNZ&Clang_Roger

Welke rol vervult E-mail Marketing binnen De Nieuwe Zaak?

“We maken alles wat nodig is om een webshop neer te zetten en succesvol te maken. Denk hierbij aan het ontwerpen en bouwen van de online shop, het bedenken van een online marketing strategie, het maken van advertenties en het continu testen en optimaliseren van de resultaten. Ook E-mail Marketing is een service die we bieden. Klanten bepalen zelf of wij alleen de strategie voor ze uitdenken, hem implementeren of ook gaan uitvoeren. We werken hiervoor met diverse E-mail Marketing platformen, waaronder onder andere Tripolis, Copernica en Mailchimp. Sinds kort hoort Clang hier ook bij.”

Waarom zijn De Nieuwe Zaak en Clang een samenwerking aangegaan?

“Ik heb een jaar lang de voor- en nadelen onderzocht van diverse E-mail Marketing platformen. Waar Clang goed op scoort, is de mogelijkheid die het voor ons biedt om echt Data Driven te gaan werken, de kwaliteit, de deliverability, de usability en de stabiliteit. Ook is Clang ISO gecertificeerd op twee levels en mede daardoor erg innovatief. Het belang dat aan innovatie wordt gehecht, is één van de redenen om voor Clang te kiezen. Wij doen er zelf namelijk ook alles aan om up-to-date te blijven, dankzij een jong en eager team en de vele uren die wij aan kennis en ontwikkeling besteden. Ook op dit punt kunnen wij elkaar als business partners goed aanvullen.”

Hoe past Clang binnen de E-mail Marketing visie van De Nieuwe Zaak?

“Het aanbieden om verschillende e-mail platformen te servicen versterkt onze onafhankelijke positie. Op die manier kunnen we onze klanten verschillende op maat gemaakte pakketten aanbieden. Met Clang kunnen wij ‘next level’-klanten verder helpen met resultaatgerichte E-mail Marketing. Wij geloven – net als het merendeel van de marketingwereld – in Data Driven Marketing en het bieden van meaningful reliable content. Clang heeft een diepere datalaag dan de meeste platformen en heeft daarnaast de meest sexy reporting omgeving. Dat is toch fijn wanneer de statistieken de belangrijkste basis vormen voor strategie en campagnes.”

Blog-Roger---visual-2

Hoe passen jullie Data Driven Marketing toe?

“Onze visie is dat E-mail Marketing net als vriendschap is. Naarmate de vriendschap vordert, leer je iemand steeds beter kennen. Met andere woorden: wanneer een klant veel contact heeft met de klantenservice of altijd hetzelfde bestelgedrag vertoont,  dan weet je waar zijn voorkeuren liggen. Op die manier kun je content bieden die aansluit op de behoeften. Hoe vaker je een boodschap brengt, hoe relevanter hij moet zijn. Daar ligt een uitdaging voor marketeers – en dan heb ik het niet alleen over segmentatie. Je moet de data juist uit het hokje halen. Je kunt bijvoorbeeld meer werken met tags, dat zijn goede voorspellers. Met tagging in e-mail is bijvoorbeeld prima te ontdekken waar interesses liggen voordat de conversie heeft plaatsgevonden en biedt inzicht in de klant. Ook kunnen bedrijven in mijn optiek veel meer halen uit analyses van het koopgedrag en het centraliseren en gebruiken van data voor verschillende kanalen.”

Waar houden jullie je de komende tijd mee bezig?

“Enkele klanten zijn al op Clang aangesloten. Onze scrumteams hebben een testdemo gedaan en de eerste fasen zijn geïmplementeerd. Zowel klanten als mijn collega’s zijn enthousiast. Tot nu toe lijkt het erop dat de mogelijkheden eindeloos zijn en kampen we nog niet met beperkingen. Uiteindelijk zit succes natuurlijk in het samenwerken. Je kunt namelijk een ontzettend goed E-mail Marketing systeem hebben, maar je moet wel weten wat je ermee kunt. Het geheim zit ‘m natuurlijk altijd in wat je ermee doet. Door de krachten van e-Village en De Nieuwe Zaak te bundelen, gaan we Clang optimaal inzetten voor maximaal resultaat.”

Het bericht De Nieuwe Zaak en Clang zetten volgende stap in Data Driven Marketing verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.

Lees het originele bericht op www.denieuwezaak.nl

Leave a Comment